۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۵۴۲۸۹۲
همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه به قم؛

۲۰۰ بانوی استان مرکزی برای نخستین بار زائر حرم حضرت معصومه شدند

همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم ۲۰۰ بانوی استان مرکزی برای نخستین بار به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شدند.
حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در راستای اجرای طرح « زائر اولی ها» از سوی موسسه حضرت خدیحه(س) در ایام منتسب به حضرت معصومه(س) 200 بانوی زیارت اولی از استان مرکزی به زیارت حضرت معصومه(س) مشرف شدند.

این بانوان پس از زیارت مضجع شریف حضرت معصومه(س) در رواق حضرت خدیجه(س) با متبرکات آستان مقدس حضرت معصومه(س) مورد پذیرایی قرار گرفتند.

خانم خراسانی، استادحوزه علمیه خواهران در جمع این بانوان زیارت اولی با اشاره به شخصیت و سیره حضرت معصومه(س) گفت: حرم حضرت معصومه(س) تنها حرم یک امام زاده نیست بلکه حرم این بانو بنابر احادیث و حدیث امام صادق(ع) حرم اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این که در این بارگاه انسان با زبان حاضر انبیاء و ائمه معصوم را زیارت می کند، افزود: ثواب زیارت حضرت معصومه(س) از سوی ائمه معصوم بهشت عنوان شده و امام رضا(ع) به عنوان امام معصوم خود زیارت نامه این بانوی کریمه را برای شیعیان انشاء کرده و فرموده اند که شیعیان به این شکل حضرت معصومه(س) را زیارت کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران تبیین جایگاه امامت و تببین اهداف پشت پرده مأمون از ماجرای ولایتعهدی را از اهداف هجرت حضرت معصومه(س) به ایران عنوان کرد و گفت: حضرت معصومه(س) در تمام مسیر هجرت خود شأن و مقام اهل بیت(ع) و ائمه معصوم(ع) را برای مردم تبیین کردند.

خراسانی با تأکید بر این که شأن و مقام حضرت معصومه(س) مانند حضرت زهرا(س) برای شیعیان و مردم قابل شناخت نیست، افزود: شأن حضرت معصومه(س) به حدی برجسته و عظیم است که در زیارت نامه ایشان از واژه «شأن من الشأن » استفاده شده است که این موضوع نشان می دهد شأن حضرت معصومه(س) تنها برای خداوند آشکار است.

وی محدثه و شفیعه را از القاب حضرت معصومه(س) عنوان کرد، ادامه داد: امام رضا(ع) در زیارتنامه حضرت معصومه(س) علیها ایشان را شفیعه روز محشر عنوان کرده و امام صادق(ع) می فرمایند« شفاعت حضرت معصومه(س) به تنهایی برای بهشتی شدن شیعیان کافی است.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: هر چند تاریخ در ثبت وقایع و زندگی حضرت معصومه(س) کوتاهی کرده است اما یکی از القاب این بانو محدثه بوده و بخشی از احادیثی که این بانو نقل کرده به دست ما رسیده است.

لازم به ذکر است؛ در قالب طرح« زائر اولی» در ایام منتسب به حضرت معصومه(س) 5 هزار زائر مرد و زن برای نخستین بار آستان مقدس حضرت معصومه(س) را از سراسر کشور زیارت خواهند کرد./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات