۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۴۲۸۵۴
همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه به قم؛

اجتماع بزرگ مردمی فاطمیون در حرم حضرت معصومه برگزار شد

اجتماع بزرگ مردمی فاطمیون امروز با حضور مردم و هیأت های مذهبی همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم در صحن امام رضا(ع) برگزار شد.
اجتماع مردمی فاطمیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اجتماع بزرگ مردمی فاطمیون صبح امروز با اجتماع مردم و هیأت های مذهبی در صحن امام رضا(ع) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم که از ساعت 8:30 صبح امروز با حرکت مردم و کاروان نمادین حضرت معصومه(س) از میدان معصومیه به سمت حرم مطهر شروع شد، مردم و خادمان آستان بانوی کرامات کاروان نمادین ایشان را در صحن امام رضا(ع) مورد استقبال قرار دادند.

در مسیر حرکت کاروان نمادین بیش از 10 هزار شاخه گل و پرچم مزین به نام حضرت معصومه(س) از سوی آستان مقدس میان کودکان شرکت کننده در مراسم توزیع شد.

اهدای هدیه به جوانان و نوجوانان از دیگر اقدامت فرهنگی آستان مقدس در مسیر حرکت کاروان نمادین بود.

همچنین مسیر حرکت کاروان نمادین حضرت معصومه(س) از سوی نیروهای هلال احمر به صورت نمادین گلباران شد.

اضافه بر این امسال برای نخستین بار، شمار زیادی از طلاب کشورهای اروپایی، آسیایی، آفریقایی و آمریکایی با هماهنگی جامعه المصطفی العالمیه در این مراسم حضور داشتند.

برپایی ایستگاه صلواتی، عطر افشانی مسیر حرکت کاروان و استقرار 50 ویلچر برای همراهی افراد سالمند  از دیگر برنامه های انجام شده در این مراسم بود.

همچنین همزمان با ورود کاروان نمادین حضرت معصومه(س) به صحن امام رضا(ع) آیین نقاره زنی از سوی خادمان آستان مقدس حضرت معصومه(س) انجام شد.

 مداحی حاج احمد واعظی پایان بخش مراسم استقبال از کاروان نمادین حضرت معصومه(س) بود.

لازم به ذکر است به مناسب سالروز ورد حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم بازدید از موزه آثار تاریخی بارگاه قدسی آن حضرت برای عموم مخاطبان به صورت رایگان صورت می پذیرد.

همچنین برنامه معرفی شخصیتی حضرت معصومه(س) با عنوان دوره آموزشی کوثر کویر ویژه برادران و خواهران از امروز تا 8 دی ماه برای عموم مخاطبان در شبستان بزرگ نجمه خاتون آغاز به کار کرد.

بازگشایی مقیره شاعره ایرانی از دیگر اقداماتی بود که از سوی آستان قدسی حضرت معصومه(س) به مناسبت سالروز ورود این بانوی کریمه در صحن امام رضا(ع) صورت پذیرفت؛ این در حالی بود که این مقبره به عنوان مقبره شعر و ادب  از این پس در اختیار شاعران ایرانی قرار خواهد گرفت این در حالی است که با درنظر گرفتن روح شعر و ادب این مکان با بهره گیری 4 هنر اصیل اسلامی ایرانی تزیین شده است./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات