۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۵۴۲۸۳۵
حجت الاسلام و المسلمین قوامی:

شهید دستغیب خادم مردم، وفادار به نظام و ولایت فقیه بود

امام جمعه پردیسان با بیان این‌که شهید دستغیب عالمی مجتهد و حامی ولایت فقیه و انقلاب بود، گفت: وی همه عمر و برنامه خود را برای خدمت به اسلام هزینه کرد.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام‌الدین قوامی، شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت سالگرد آیت الله دستغیب، سومین شهید محراب که با حضور روحانیون، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد فاطمه الزهرا(س) پردیسان قم برگزار شد، بیان داشت: قرآن کریم به صراحت میفرماید؛ کسانی که دین را پیروی میکنند، انسانهایی هستند که خداوند متعال به آنها نعمت داده است و جزء شهدا، صادقین، صالحین یا انبیا هستند.

حجت الاسلام قوامی اظهار داشت: آیتالله دستغیب از جمله این چهار گروه و از نسل حضرت زید بن علی بن الحسین(ع)، از فرزندان امام چهارم شیعیان بوده است.

وی ادامه داد: این عالم ربانی خادم مردم، وفادار به نظام و ولایت فقیه بود و از جمله افرادی بود که ولایت فقیه را تثبیت و از این نظریه دفاع کرد.

امام جمعه پردیسان عنوان کرد: شهید دستغیب عالمی مجتهد بود و امام راحل برای او احترام ویژهای قائل بودند، چرا که حامی ولایت فقیه و انقلاب بود و همه عمر و برنامه خود را برای خدمت به اسلام هزینه کرد.

وی افزود: این شهید در بین مردم جایگاه والایی داشت و مردم برای او احترام خاصی قائل بودند و به همین دلیل، با گذشت چهل سال از شهادتش از یادها نرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی تصریح کرد: شهید دستغیب، خار چشم منافقین کوردل بود چرا که برای دفاع از اسلام و آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، خطبههایی آتشین قرائت میکرد و به همین دلیل نمیتوانستند وجود او و امثال او را تحمل کنند و اقدام به ترور این عالم برجسته کردند.

وی تصریح کرد: شهید دستغیب به همراه سه شهید محراب، عضو جامعه روحانیت بودند و برای دفاع از دین فعالیت میکردند و سرانجام آنان به شهادت ختم شد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی خاطرنشان کرد: از ویژگیهای شهید سوم محراب این بود که به همه افکار و عقاید احترام می گذاشت و اجازه نمیداد به عقاید کسی کوچکترین اهانتی صورت بگیرد./878/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات