۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۴۲۳۵۴
حجت الاسلام محمدی کرمانشاهی مطرح کرد؛

کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه غنی ترین کتابخانه قم در بخش مطبوعات

مدیر فرهنگی و هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) با معرفی ظرفیت های این کتابخانه برای محققان و مراجعان گفت: کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) غنی ترین کتابخانه قم در بخش مطبوعات است.
محمدی کرمانشاهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) جزء 10 کتابخانه برتر کشور است، گفت: جامعیت منابع یکی از مهم ترین دلایل جایگاه برجسته کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) در میان کتابخانه های کشور است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کتابخانه های جامع در سطح کشور بسیار محدود است، افزود: کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) در 12 هزا متر زیر بنا و در 4 طبقه شامل سه بخش گنجینه قرآن های چاپی، کتب خطی، مجموعه کتب خارجی و هدایای تولیت شده و همچنین منابع ویژه، کتاب های چاپ سنگی و سربی و بخش مرمت از دیگر بخش های کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.

مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه از هر نوع کتاب یک نمونه در کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) موجود است، گفت: این کتابخانه روزانه هزار مراجعه کننده داشته و در خدمت رسانی به مراجع کنندگان در میان کتابخانه های استان قم رتبه برتر را دارد.

حجت الاسلام محمدی کرمانشاهی با اشاره به درخواست بعضی از محققان برای دریافت تصاویر کتب و نسخ خطی کم یاب، افزود: نسخ خطی کم یاب تصویر برداری شده و تصاویر آنها در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بعضی از منابع کتابخانه شامل کتب اهدایی از سوی اشخاص و گروه های مختلف می شود، تصریح کرد: کتابخانه آستان مقدس به صورت روزانه 16 ساعت خدمت به مراجعان ارائه می کند که کتابخانه آستان مقدس با این تعداد ساعت خدمت رسانی به مراجعان در استان قم رکورد دار خدمت رسانی به مراحعان است.

مدیر کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: ساختمان فعلی کتابخانه چهارمین ساختمانی است که ظرفیت قرار دادن 900 تا یک میلیون نسخه کتاب را دارد.

حجت الاسلام محمدی کرمانشاهی ادامه داد: بخش مطبوعات یکی دیگر از بخش های کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) است که شامل مطبوعات خارجی و داخلی شده و باید اذعان داشت که کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) در بخش مطبوعات یکی از غنی ترین کتابخانه های استان قم است.

وی با اشاره به فعالیت کتابخانه در روزهای جمعه یادآور شد: کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) دارای 6 قفسه کتاب باز است که مراجعان به صورت آزاد می توانند از منابع موجود در این بخش استفاده کنند و همچنین در حال حاضر 800 تا هزار صندلی برای استفاده مراجعان در کتابخانه قرار داده شده است./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات