۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۴۲۳۳۱

جزییات ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه معارف اسلامی

دانشگاه معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از طریق آزمون اختصاصی از بین برادران و خواهران واجد شرایط جهت ورود به مقطع کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی دانشجو می پذیرد.
دانشگاه معارف اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دانشگاه معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از طریق آزمون اختصاصی از بین برادران و خواهران واجد شرایط جهت ورود به مقطع کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی دانشجو می پذیرد.

بر اساس این گزارش، علاقه مندان می توانند از تاریخ ۹۶/۹/۲۰ تا ۹۶/۱۰/۲۰ با مراجعه به سایت www.maaref.ac.ir اقدام به نام نویسی کنند.

گفتنی است، دوره کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی شامل گرایش های مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی، تاریخ وتمدن اسلامی، آشنایی با منابع اسلام و انقلاب اسلامی است.

این دوره یکی از دوره های آموزش عالی در سطح بالاتر از کارشناسی است که با برنامه آموزشی و درسی تصویب و با مجوز شورای گسترش آموزش عالی به مرحله اجرا گذاشته می شود؛ اهداف این دوره به شرح ذیل است:

۱.  تربیت مدرس برای تدریس دروس معارف اسلامی در دانشگاه ها و موسسات اموزش عالی کشور،

۲. تقویت و ارتقای سطح توانایی علمی و اموزشی داوطلبان تدریس دروس معارف اسلامی،

۳. تربیت فارغ التحصیلانی که بتوانند در گرایشهای معارف اسلامی ادامه تحصیل دهند،

۴. تربیت پژوهشگرانی که برای تحقیق در حوزه اندیشه و معارف اسلامی و موضوعات مرتبط  با دروس معارف اسلامی در مراکز علمی و پژوهشی به کار گرفته می شود

طول دوره و شکل نظام

طول دوره حداقل دو ونیم سال است که طی ۵ نیمسال تحصیلی و هر نیم سال ۱۶ هفته برگزار می شود در این مدت دانشجویان باید پایان نامه خود را بگذرانند و از آن دفاع کنند.

زمان تدریس هر واحد نظری ۱۶ ساعت ، عملی ۳۲ ساعت است

نحوه ورود در رشته مدرسی معارف:

داوطلبان متقاضی این رشته به دو شیوه می توانند در این رشته ثبت نام کنند:

1. از طریق آزمون سراسری کارشناسی ارشد و دکتری که توسط سازمان سنجش برگزار می شود و شامل دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، فردوسی مشهد، باقرالعلوم(ع) قم، دانشگاه قم، دانشگاه مازندران، بوعلی همدان، دانشکده علوم حدیث قم، پیام نور و تربیت مدرس.

2. از طریق آزمون مستقلی که دانشگاه معارف اسلامی برگزار می کند و در همه ۵ گرایش، از بین خواهران و برادران دانشجو می پذیرد.

لازم به ذکر است، علاقه مندان می توانند جهت هرگونه سوال در مورد زمان و نحوه ثبت نام در این دانشگاه به سایت maaref.ac.ir  و یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۲۹۰۵۱۳۰ تماس بگیرند./841/ت۳۰۳/ج

ارسال نظرات