۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۴۲۳۲۹
حجت الاسلام فقیهی خبرداد؛

پیگیری برنامه حفظ و تفسیر قرآن در مدرسه علمیه حضرت بقیه الله

معاون تهذیب مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج) با اشاره به تربیت طلاب حافظ قرآن کریم از پیگیری جدی برنامه های حفظ و تفسیر قرآن در این مدرسه خبرداد.
حجت الاسلام سیدعبدالمجید فقیهی معاون تهذیب مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب مدرسه علمیه حضرت بقیة الله الاعظم(عج) قم با حضور در بیت حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با این استاد برجسته درس خارج حوزه دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام سیدعبدالمجید فقیهی معاون تهذیب مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج) در این دیدار با بیان این که این مدرسه تحت اشراف آیت الله ناصری فعالیت می کند، اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه های ایشان تخلق طلاب به آداب اسلامی و یادگیری احکام اسلامی است.

وی با اشاره به برگزاری دروس اخلاق در این مدرسه یادآور شد: ما چند روزی یک بار درس اخلاقی را با حضور بزرگان و اساتید برجسته اخلاق حوزه از جمله آیات حائری شیرازی، احمد عابدی و حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال برگزار کرده ایم که اتفاقا با استقبال خوبی نیز همراه شده است؛ آیت الله ناصری نیز هرچند ماه یک بار در جمع دوستان حاضر شده و با آنها گفت‌وگو می کند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج) افزود: مباحث احکام، اخلاق و هم چنین بحث های قرآنی در این مدرسه با جدیت دنبال می شود و ما سعی کرده ایم که طلاب بیشتر و بهتر بتوانند با قرآن انس و الفت داشته باشند، از این رو برنامه حفظ قرآن اضافه بر برنامه های حوزه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که طلاب از همان سال ورود به حوزه به تدریج قرآن را نیز حفظ می کنند، خاطرنشان کرد: ما در این جهت به دوستان کمک می کنیم و البته سخت گیری وجود ندارد، به همین جهت تعدادی از طلاب سال سوم و چهارم ما بیش از 10 جزء قرآن حفظ کرده اند و تعداد دیگری هم کمتر از این میزان موفق به حفظ کلام الله مجید شده اند.

حجت الاسلام فقیهی در پایان عنوان کرد: برنامه دیگر ما در این مدرسه آموزش تفسیر قرآن است که به صورت سه روز در هفته کار می شود و همچنین تجوید قرآن نیز داریم که همراه با برنامه های درسی حوزه در این عرصه دنبال می شود./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات