۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۴۱۸۲۳
رییس عقیدتی سیاسی مرزبانی هرمزگان:

هفته وحدت، تلنگری برای بازگشت به اوج تمدن اسلامی است

رییس عقیدتی سیاسی مرزبانی هرمزگان، هفته وحدت را بهانه ای برای انسجام هرچه بیشتر بین امت اسلامی دانست و گفت: این ایام، تلنگری به مسلمانان برای بازگشت به اوج و شکوفایی تمدن اسلامی است.
حجت الاسلام خانه گیر

حجت الاسلام عیسی خانه گیر رییس عقیدتی سیاسی مرزبانی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با تبریک فرا رسیدن میلاد باسعادت نبی اکرم(ص) و فرزند گرامی شان امام جعفرصادق(ع) با اشاره به فلسفه نامگذاری هفته وحدت گفت: فاصله میان ۱۲ ربیع الأول که سالگرد ولادت بیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات أهل سنت است تا ۱۷ ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول الله محمد(ص) بنا بر روایات موجود در شیعه است، از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هفته وحدت، بهانه ای برای وحدت و انسجام هرچه بیشتر بین امت اسلامی است، افزود: با مرور تاریخ اسلام متوجه خواهیم شد که بعد از به وجود آمدن تمدن و جریان جهان اسلام و تولد دین مبین اسلام از سوی حضرت محمدمصطفی(ص) در آن عصر جاهلیت، تحولات عظیم و شکوفایی های چشمگیری بر اساس آموزه های دینی در تمامی عرصه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و معیشتی مردم ایجاد شد.

رییس عقیدتی سیاسی مرزبانی هرمزگان تصریح کرد: تمدن اسلامی آزمون خود را پس داده و این تحولات و شکوفایی های فراوان در جهان نویدبخش آن است که این تمدن می تواند حلال بسیاری از مشکلات در جهان کنونی باشد.

وی بابیان اینکه تمدن اسلامی دوره اوج و شکوه خود را تجربه کرده است گفت: با مشاهده تمدن اسلامی متوجه می شویم که وحدت حاکم بر جهان اسلام در زمان گذشته و همچنین رشد و ترقی در اکثر علوم نشأت گرفته از تمدن اسلامی است و این به دلیل درنظر گرفتن جنبه های معنوی و مادی در کنار یکدیگر است.

حجت الاسلام خانه گیر اذعان داشت: هر زمان که حکمرانان و حاکمان، جنبه های معنوی را رها کردند و فرهنگ ناب اسلامی که پیامبر اسلام(ص) به عنوان خاتم انبیا برای جهانیان به ارمغان آورده است را کنار گذاشتند این اقدام موجب نزول فرهنگ و تمدن اسلامی شد.

رییس عقیدتی سیاسی مرزبانی هرمزگان ادامه داد: هفته وحدت یادآور فرهنگ و تمدن اسلامی است که ما می توانیم با حفظ جنبه های مادی و در سایه معنویت به اوج و شکوه تمدن اسلامی بازگردیم.

وی گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از چنین تمدنی است و این نوید را به جهان اسلام مخابره می کند که می توان با رجوع به معنویت، زمینه رشد و شکوفایی جنبه های مادی را فراهم کرد و با حفظ کرامت و شخصیت انسان ها آنان را به لحاظ معنوی و اسلامی به کمال رساند.

حجت الاسلام خانه گیر ابراز داشت: درصورتی که انسان ها به چنین رشد و کمالی دست یابند می توانند حلال بسیاری از مشکلات خود حتی در زمینه مادی باشند، تمدن اسلامی این حقیقت را به اثبات رسانیده است.

رییس عقیدتی سیاسی مرزبانی هرمزگان بیان کرد: هفته وحدت، تلنگری به مسلمانان است که یادآوری می کند امت اسلامی می توانند با رجوع به معنویت و نقاط مشترک اعم از کعبه، پیامبر(ص) و قرآن و فارغ از هر گونه اختلاف و تفرقه و حفظ و تقویت وحدت، به آن اوج و شکوفایی تمدن اسلامی بازگردند که این یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران است./851/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات