۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۵۳۷۲۸۶
حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی:

اربعین تبلور عینی تقابل با نظام سلطه و جریان باطل ابلیس است

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه اربعین تبلور عینی تقابل با نظام سلطه و جریان منسجم ابلیس است، گفت: اربعین پادگان تربیت سربازان میلیونی امام زمان(عج) برای تحقق وعده بی نظیر الهی است.
حجت الاسلام بی آزار تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، کارشناس مسائل دینی، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه صفر در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، گفت: طبق صریح روایات شاخصه‌های شخصیتی امام حسین(ع) بی‌نظیر است.

وی افزود: از شاخصه‌ها و ویژگی‌های مخصوص امام حسین(ع) داشتن اربعین است که تنها اختصاص به ایشان دارد.

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی نماد و نشانه شیعه بودن را زیارت اربعین دانست و بیان داشت: اربعین نیاز به تامل و تدبر دارد، اصل زیارت امام حسین(ع) نیز اختصاصی است زیرا بین زیارتگاه‌ها و اماکن متبرکه عظمتی که زیارت امام حسین(ع) دارد سایر اماکن متبرکه ندارند.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه روایات فراوانی در مقام تشویق و توصیه به زیارت مضجع شریف امام حسین(ع) نقل شده است، ابراز کرد: روایات فراوانی نیز در مقام توبیخ و تهدید کسانی را که به قصد و یا اهمال کاری زیارت امام حسین(ع) را ترک می‌کنند وجود دارد، زیارت امام حسین(ع) حق الله و حق الرسول(ص) است. طبق روایات صریح  کسی که از روی قصد زیارت امام حسین(ع) را ترک کند در روز قیامت خداوند را در حالی زیارت می‌کند که ایمانش ناقص است در جای دیگر آمده زائر زمانی که از خانواده خود جدا می‌شود خداوند در همان قدم اول تمام گناهان او را می‌بخشد.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین نماد ایمان و شیعه بودن است، تصریح کرد: اربعین پادگان تربیت سربازان میلیونی امام زمان(عج) برای تحقق وعده بی نظیر الهی است. اربعین در حال رقم زدن بزرگ‌ترین حرکت نظام بشری در راستای یاری رساندن به امام عصر(عج) قرار دارد.

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: این حضور را پای مدیریت و برنامه ریزی انسانی نگذارید اربعین هدیه و تصرف خداوند است. اربعین تمام تمدن ابلیس را به چالش کشانده است. همه اموری که در اربعین مشاهده می‌شود برنامه الهی در راستای نابودی جنود ابلیس و کسانی است که شعار لیبرال سرمایه داری را موفقیت معنا می‌کنند.

کارشناس مسائل دینی ادامه داد: امروز سخن از وحدت و اتحاد مردم گذشته و کار به مساوات ایثار رسیده است، اربعین حسینی سبک زندگی غرب و عصر سرعت را به چالش کشیده و قواعد باطل جهان را برهم زده است. همایش عظیم اربعین تجمیع و تبلور عینی تقابل با نظام سلطه و جریان منسجم ابلیس در آخر زمان و دریچه‌ای برای نشان دادن عصر ظهور است./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات