۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۵۳۳۹۵۹
اربعین؛

زائران با هدف تقویت عزت اسلام در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند

امام جمعه موقت قشم، اخلاص در عمل و قیام برای خدا را عامل ماندگاری نهضت عاشورا دانست و گفت: زائران اربعین حسینی با هدف حفظ و تقویت عزت اسلام در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند.
حجت الاسلام غلامی

حجت الاسلام احمد غلامی امام جمعه موقت قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، به تبیین اهمیت و فضیلت زیارت اربعین پرداخت و گفت: در روایات دینی به اهمیت زیارت اشاره شده و  به فرموده ائمه اطهار به ویژه امام صادق (ع) روایت شده که زیارت اربعین افضل  فضیلت هاست و در کمتر جایی از کلمه اربعین جز برای سیدالشهدا(ع) استفاده شده که این خود بیانگر اهمیت زیارت اربعین است..

وی در ادامه با اشاره به آداب زیارت اربعین و حضور در این مانور عظیم با بیان اینکه هر عملی آدابی دارد افزود: عدم رعایت آداب در هر کاری، سبب ابتری و بیهودگی آن عمل خواهد شد.

امام جمعه موقت قشم با تاکید بر اینکه زیارت سیدالشهدا(ع) در ایام اربعین نیز آداب خاص خود را دارد، تصریح کرد: زائر کربلای معلی در ایام اربعین در وهله نخست باید آمادگی کامل داشته باشد و به اربعین حسینی به چشم تفریح ننگرد.

حجت الاسلام غلامی ادامه داد: زائران اربعین حسینی باید در طول مسیر همواره از یاد خدا غافل نشوند و حفظ و تقویت عزت اسلام را مهمترین هدف خود از حضور گسترده و چشمگیر در همایش پیاده روی اربعین سیدالشهدا(ع) بداند.

وی همچنین تاکید کرد: زائران کربلای معلی در ایام اربعین باید اهداف و فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) را با رعایت آداب زیارت اربعین نهادینه کنند، تک تک زائران به عنوان سفیر دین مبین اسلام، متخلق به اخلاق اسلامی باشند و واجبات دینی را رعایت کنند.

استاد حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم با تبیین سیره علما و بزرگان در توجه به مقوله اربعین ابراز داشت: علما و بزرگانی همچون علامه مجلسی و همچنین پدر بزرگوارشان و همچنین سایر علما توجه خاصی به زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) داشته اند.

حجت الاسلام غلامی ادامه داد: برخی بزرگان در گذشته، علیرغم شرایط نامناسب آن زمان، در ایام اربعین به زیارت امام حسین(ع) رفتند و همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی را حفظ کردند، اینکه پیاده روی اربعین را بزرگترین اجتماع بشری در قرن حاضر بدانیم، به گزاف نگفته ایم.

وی، پیاده روی اربعین حسینی را تنهاترین و بزرگترین همایش جهانی خواند و گفت: این سنت حسنه از ائمه اطهار و بزرگان دین، نسل به نسل به ما رسیده و  علما و بزرگان نیز به عنوان نگهبان و پاسدار دین تاکید فراوانی بر حفظ و تقویت این همایش جهانی را دارند، برپایی موکب ها بیانگر اهمیت این موضوع مهم است.

امام جمعه موقت قشم، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س)  را رمز ماندگاری نهضت عاشورا ذکر کرد و افزود: سید و سالار شهیدان همچون دیگر ائمه اطهار(ع) از روی اخلاص برای حفظ و تداوم دین مبین اسلام از همه چیز خود گذشت و (ع) و در مسیری که رضایت حق را به همراه داشت گام نهاد و این حرکت جاودانه و ماندگار خواهد بود.

حجت الاسلام غلامی به نقش و اهمیت راهپیمایی در جهانی سازی نهضت حسینی اشاره داشت و گفت: در زمان حکومت صدام ملعون، مردم برای حضور در کربلای معلی در ایام اربعین، سختی ها و مشقت هایی را به جان می خریدند، اما امروزه به یاری حق بدون هیچ مانعی در همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی حضور می یابند.

وی ادامه داد: دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم در اجتماع عظیم پیاده روی اربعین تلاش های زیادی کرده و می کند، اما مردم با بی اعتنایی به تهدیدات دشمن در ایام اربعین با اقتدار با پای پیاده به زیارت قبر مطهر سیدالشهدا(ع) می شتابند، شاید تلاش های دشمن تا حدودی این اجتماع عظیم را کمرنگ کند اما ازبین نمی رود و پابرجا خواهد یود.

مدرس حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم، با تاکید بر اینکه امروز اوج حضور و اقتدار محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در کربلاست به درس هایی که می توان از این حرکت عظیم و گسترده گرفت اشاره کرد و گفت: کار برای خدا مهمترین عامل ماندگاری آن است، امام حسین(ع) برای خدا قیام کرد و نهضت عاشورا ماندگار ماند.

حجت الاسلام غلامی در پایان تاکید کرد: یزید با وجود برخورداری از آن همه قدرت و نیرو، به ظاهر اهل بیت(ع) را شهید کرد اما ماندگار نشد، امروزه کاخ یزید و دیگر ظالمان به مزبله دان تبدیل شده اما حرم مطهر سیدالسهدا(ع) روزانه پذیرایی میلیون ها زائر است./851/ت302/ب1

ارسال نظرات