۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۳۲۷۸۰
امام جمعه بندرعباس:

مردم ایران هراسی از تحریم ها ندارند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: ما مردم ایران در پاسخ به سخنان احمقانه ترامپ می گوییم هرچه برای ترساندن ما از تحریم در توان داری بگو و مطمئن باش که ما از تحریم هراسی نداریم و با تحمل در برابر فشارها و تحریم ها، نابودت می کنیم.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا گفت: ترامپ دیوانه، دیوانگی‌اش را به دنیا پرتاب می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما مردم ایران نیز در پاسخ به سخنان احمقانه ترامپ می گوییم هرچه برای ترساندن ما از تحریم در توان داری بگو و مطمئن باش که ما از تحریم هراسی نداریم و با تحمل در برابر فشارها و تحریم ها، نابودت می کنیم.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: تجربه نشان داده که ما در سخت‌ترین شرایط تحریمی توانسته‌ایم بالاترین پیشرفت‌ها را داشته باشیم.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با گرامیداشت هفته اولیا و مربیان، پیوند اولیا و مربیان را عاملی برای رشد اندیشه‌ها دانست و تاکید کزد: نباید از پیوند اولیا و مربیان به عنوان فرصتی برای پول گرفتن از والدین و هزینه های مدارس استفاده کرد.

وی، انجمن اولیا و مربیان را کانون اندیشه نامید و افزود: خانواده‌ها باید در زمینه علمی و دینی تمرکز و تلاش بیشتری بر روی دانش‌آموزان داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان همچنین با تاکید بر اینکه پیوند اندیشه‌ها میان والدین و مربیان در فضای مدرسه می‌تواند به رشد اندیشه‌های دانش‌آموزان منجر شود ابراز داشت: نباید فرصت این هفته را فقط در پول گرفتن و روابط مادی خلاصه کرد.

آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس به دیدار اخیر نخبگان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و اظهارات مهم ایشان در خصوص موضوعات صنعتی اشاره و تصریح کرد: موضوع بسیار ارزشمندی که رهبر معظم انقلاب در این دیدار مطرح کردند در خصوص موضوعات صنعتی بود که مونتاژکاری را سبب خشکیدن روحیه ابتکار در یک جامعه دانستند و این موضوع بسیار مهمی است که باید حوزه‌های مختلف صنعتی کشورمان به آن توجه داشته باشند.

وی گفت: مونتاژکاری از زمان طاغوت یک گرفتاری بزرگ برای ملت ایران بوده است و ثروت فراوانی را بر باد داده و باید این فرآیند مونتاژکاری را به فرصتی برای خلاقیت و نوآوری و خودکفایی تبدیل کنیم و خودمان تبدیل به سازنده‌ای قوی شویم.

امام جمعه بندرعباس تأکید کرد: هنر آن است که خودمان تبدیل به سازنده‌ای قوی شویم و از مونثاژکاری پلی برای استقلال بسازیم.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه روز صادرات روز مبارکی برای کشور است و باید صادرکنندگان به بهترین نحو مورد حمایت قرار گیرند افزود: ممکلت از واردات بی‌نیاز نیست اما هرچه واردات کمتر و صادرات بیشتر باشد، اقتصاد سالم‌تری خواهیم داشت.

وی با انتقاد از خام‌فروشی در حوزه صادرات در کشورمان، اظهار کرد: هنر نیست که خاک سرخ، معادن و سنگ و نفت خام را به خارج از کشور صادر کنیم بلکه باید آنها را به فرآورده‌هایی مطلوب تبدیل کرده و با ارزش بسیار بالاتری به دنیا بفروشیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ادامه داد: گاهی اوقات مجبور شده‌ایم که نفت خام را از آب نیز ارزان‌تر بفروشیم اما اکنون فرصت آن فراهم است که جوانان نخبه ما و دانشگاهیان ما به میدان آمده و با ابتکار خود مانع از خام‌فروشی مواد معدنی و نفت خام شوند و اجازه ندهند که چوب حراج به این محصولات با ارزش زده شود.

وی تصریح کرد: اگر صادرات خوبی انجام می‌دهیم باید واردات ما نیز از میان اجناس باکیفیت و با استاندارد مناسب باشد.

خطیب جمعه بندرعباس در پایان گفت: کیفت کالای صادراتی باید بالا باشد تا هم آبروی کشورمان در خارج کشور حفظ و حراست شود و هم بازارهای صادراتی حفظ شود./851/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات