۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۵۲۹۰۶۹
آیت الله میرباقری:

کفار نباید شادی ها و غم های ما را مدیریت کنند

استاد حوزه علمیه با بیان این که غرب به دنبال استحاله فرهنگی ما است، گفت: غرب نباید شادی ها و غم های کشور اسلامی ما را مدیریت کند.
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرباقری  در طرح تقویت مبانی اعتقادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری، پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در دفتر مقام معظم رهبری در قم با بیان این که امام حسین(ع) زاهد بود و قیام عاشورا هم یک قیام زاهدانه بود، اظهار داشت: زاهد کسی است که کارهای دنیایی را با اهداف الهی انجام می دهد و دنیا را خرج اهداف الهی می کند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به عمق مصیبت و حزن واقعه عاشورا خاطرنشان کرد: مصیبت امام حسین(ع) حزنی است که هیچ وقت از دل اهل بیت و دوستداران آنها خارج نمی شود و حتی تمام انبیای الهی در قله سعودشان مسیرشان به وادی کربلا می افتد.

وی با اشاره به این همه تأکید بر بی تفاوتی نسبت به دنیا تصریح کرد: زهد به معنی بی تفاوتی نسبت به دنیا است تا جایی که آنچه را به دست می آریم ما را زیادی خوشحال نکند و آنچه را از دست می دهیم ما را ناراحت نکند ولی گریه و ناراحتی بر عزای امام حسین(ع) از جنس دیگری است و انسان را تعالی می دهد

آیت الله میرباقری عزاداری برای امام حسین(ع) را سازنده وجود انسان دانست و گفت: شادی ها و غم ها را ولات می سازند یعنی این ما هستیم که به فرزندان خود یاد می دهیم برای چه چیزی شاد باشند و برای چه چیزی اندوهگین شوند.

وی افزود:اگر ما با کارناوال ها و کنسرت های غربی مخالفیم بحث ما این است که غربی ها نباید شادی ها و غم های ما را مدیریت کنند زیرا این نوع شادی و غم از جنس زمین است و ما را زمینی می کند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان این که غربی ها می خواهند دنیا را در فرهنگ خود هزم کنند، اظهار داشت: همه می دانند که کنسرت ها ابزار فرهنگ غرب است و شوری که در آن جا تولید می شود برای رسیدن به مادیات است و نباید مدیریت هنر در کشور اسلامی در دست کفار باشد.

وی افزود: دعوا بر سر مطرب بودن و یا جدا بودن زن و مرد در کنسرت ها نیست بلکه غرب به دنبال استحاله فرهنگی ما هستند و نمی شود که این مسائل در کشور وجود داشته باشد و فرهنگ آن منتقل نشود؛ ما باید بدانیم که یک بعد جهانی شدن استحاله فرهنگی است.

آیت الله میرباقری با بیان این که در غرب برای ما عزاداری هم تعریف می کنند و غم های ما را هم مدیریت می کنند، تصریح کرد: در فرهنگ غربی به مردم یاد می دهند که وقتی سگشان مریض می شود باید ناراحت شد و برای او خرج کرد ولی وقتی ما برای امام حسین(ع) عزاداری می کنیم و نذری می دهیم از ما ایراد می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ما هرچه تلاش کنیم که سنت عزاداری برای امام حسین(ع) بیشتر شود تلاش شیطان برای انحراف از مسیر الهی بیشتر تطهیر می شود زیرا اگر عزای سید الشهدا(ع) نبود هیچ کس از تیغ ابلیس سالم نمی گذشت./843/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات