۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۲۱۵۹۷
استاد حوزه و دانشگاه:

فرمایشات رهبری در دیدار طلاب تهرانی امیدوار کننده و مسؤولیت آور بود

حجت الاسلام شاهنوش فضای دیدار با رهبر معظم انقلاب را پدرانه توصیف کرد و با بیان این که سخنان رهبر معظم انقلاب در این دیدار بسیار امیدوار کننده بود بر ضرورت مسؤولیت پذیری نسبت به سخنان ایشان تأکید کرد.
دیدار طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران با رهبر معظم انقلاب

حجت الاسلام محمد عبدالصالح شاهنوش یکی از طلاب استان تهران که در دیدار طلاب و فضلای حوزه علمیه تهران با رهبر معظم انقلاب به بیان نکاتی پشت تریبون پرداخت، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به توصیف حال و هوای حاکم بر این دیدار پرداخت و اظهار داشت: فضای جلسه مذکور بسیار پدرانه بود؛ این رابطه پدرانه بویژه در برخورد با دوستانی که به عنوان سخنران مطالبی را خدمت ایشان عرضه کردند مشخص بود.

وی افزود: همچنین لطف ایشان نسبت به برخی برادران طلبه که از میان جمع برخاستند و خارج از برنامه نکات شان را بیان کردند که آقا نسبت به این برادران هم با روی گشاده برخورد فرمودند قابل توجه بود؛ توصیه ها و نوع ادبیات ایشان در سخنرانی نیز این حس را در من ایجاد کرد که ایشان طلاب جوان را مثل فرزندان خود تلقی می کنند و البته توصیه ایشان به لزوم درس خواندن و دقت در توجه به جزییات علمی برای من خیلی جالب بود.

این طلبه که در دانشگاه نیز فارغ التحصیل دکترای رشته حقوق دارد به بیان توضیحاتی در مورد سخنرانی خود در محضر رهبر معظم انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: نکته اصلی حرف های من لزوم  استقلال هویتی حوزه تهران با توجه به خصوصیات شهر تهران و جایگاه سیاسی اجتماعی فرهنگی آن در کشور و جهان بود.

وی ادامه داد: بنده مقایسه ای هم به شکل تاریخی داشتم، چراکه به نظر می رسد تهران ویژگی هایی دارد که می طلبد حوزه تهران متناسب و متناظر با این ویژگی ها هویت خاص خودش را پیدا کند و البته یک نکته دیگری در کلام ایشان بود که برای مثل من خیلی امید آور بود.

حجت الاسلام شاهنوش عنوان کرد: من هم مثل بسیاری از طلاب دیگر به برخی برنامه ریزی ها و روش مدیریت ها در حوزه انتقاد دارم، البته این انتقادات بیشتر روشی است و نه محتوایی؛ به عنوان نمونه کپی برداری از دانشگاه را برای اداره حوزه صحیح نمی دانم با اینکه در دانشگاه تحصیل و همچنین تدریس کرده ام و با این حال به نظرم روش سنتی اداره حوزه که مبتنی بر رابطه استاد و شاگرد است و بر محور شور و نشاط عمیق درونی استوار است همچنان هم مفید است که چند نفر از برادران و خواهران طلبه در صحبت هاشون به برخی از این انتقادات اشاره کردند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در پاسخ به انتقادات خاطرنشان ساخت: حضرت آقا در پاسخ به این انتقادات به لزوم تلاش خود طلاب برای حل این معضلات و رفع این مشکلات تکیه کردند؛ ایشان تأکید داشتند که آینده همین حوزه بالاخره در دستان خود شما است.

این مدرس حوزه علمیه تهران در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: به هرحال از مجموع سخنان رهبر معظم انقلاب می توان به این نتیجه برسیم این نوع نگاه که حوزه را خود طلاب می سازند و رفع مشکلات آن هم با خود طلاب است، به نظرم خیلی امیدوار کننده و البته مسئولیت آور بود./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات