۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۸۱۱۸۲
مدیر حوزه های علمیه خواهران خبرداد؛

فعالیت 37 هزار طلبه مبلغ خواهر در کشور

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی از فعالیت 37 هزار طلبه مبلغ خواهر و بیش از 10 هزار استاد خبره خواهر در کشور خبر داد.
حجت الاسلام جمشیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران در سی‌امین همایش مدیران استانی مرکز خدمات حوزه های علمیه که در سالن اجتماعات مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار شد،  با اشاره به ارزش زیادی گره گشایی از کار مردم اظهار داشت: طبق احادیث قدسی رفع حوائج مردم از اسرار الهی است و بهترین مردم نیز برای خدمت رسانی سربازان امام زمان هستند.

وی با تأکید بر این که همه مدیران حوزه باید برخوردی مهربانانه با طلاب داشته باشند، ابراز داشت: ما در خطبه مبعث، پیامبر را «السید اللطیف» خطاب می کنیم، یعنی کسی که در عین رییس بودن و فرمانروا بودن هیچگاه با فردی تندی نمی کرد و خشونت به کار نمی برد و متواضعانه با مردم برخورد می کرد همچنانکه این سیره بزرگان دین ما نیز بوده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنان خود همگرایی و هم افزایی بین مدیران حوزه را مسأله ای مهم و حیاتی ارزیابی کرد، و خاطرنشان ساخت: ما مسؤولان حوزوی هیچ مشکل و اختلافی با هم نداریم بلکه باید تلاش کنیم گوی خدمت را از یکدیگر سبقت کنیم و این را هم بدانیم اگر خودمان را به جایی که خادم بدانیم رییس طلاب فرض کنیم نمی توانیم موفق باشیم، بنابراین در درجه اول نیت است که باید خالص و پاک شده و هدف تنها خدمت باشد.

وی تأکید کرد: چه حوزه خواهران و چه حوزه برادران و چه مرکز خدمات حوزه همگی ظرفیت های خوبی دارد که به کار گرفته نشده است، به عنوان نمونه باید از ظرفیت خیرین و نیکوکاران استفاده کنیم، برای من تعجب است که چرا برخی مسؤولان در حوزه دغدغه طلاب را ندارند که به شکرخدا این مسأله در مرکز خدمات وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این که با احتساب جامعه الزهراء و حوزه خراسان بیش از 80 هزار نفر در بیش از 500 مدرسه علمیه مشغول به تحصیل هستند، یادآور شد: ما در سامانه ای که به تازگی راه اندازی کرده ایم بیش از 37 هزار طلبه مبلغه خواهر را سازماندهی کرده ایم تا جایی که تنها در ماه مبارک رمضان 40 هزار حلقه قرآنی از سوی این خواهران تشکیل شد.

وی با بیان این که یک سوم مدارس علمیه کانون قرآن دارند، خاطرنشان کرد: می خواهیم سطح کانون های قرآن را در همه مدارس توسعه دهیم؛ همچنین بیش از 10 هزار کادر و استاد در حوزه های خواهران مشغول فعالیت علمی هستند .

مدیر حوزه های علمیه خواهران در ادامه خواستار همکاری بیشتر مراکز خدمات با طلاب خواهر شد و ابراز داشت: سعی کنید تا جایی که می شود اطلاعات کمتری از آنها بگیرید و خدمات بهتری را به طلاب خواهر عرضه کنید تا این افراد نیز امیدورانه کار علمی خود را ادامه دهند و ما نیز در مرکز مدیریت حوزه خواهران آماده انجام هرگونه همکاری با شما هستیم./1330/پ202/ج

 

ارسال نظرات