۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۷۹۳۲۵
رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور مطرح کرد؛

تربیت تخصصی طلاب در موضوعات موردنیاز جامعه؛ وظیفه حوزه علمیه خواهران

اصلانی گفت: حوزه های علمیه خواهران باید در جهت تربیت تخصصی طلاب در موضوعات مورد نیاز جامعه بیش از پیش تلاش کنند.
رییس بسیج جامعه زنان کشور اصلانی

مینو اصلانی رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به فعالیت های خوب حوزه های علمیه خواهران در سطح کشور گفت: انتظار می رود در مباحث تربیت طلاب متخصص و واقف به تمامی مسائل مربوط به زنان در جوامع غربی اهتمام ویژه ای بورزند.

وی در ادامه افزود: طلبه ها باید به مسائل زن در غرب و همچنین جریان شناسی مسائل زنان را به صورت علمی و تخصصی به خوبی واقف باشند.

رییس بسیج جامعه زنان کشور گفت: طلبه ها همچنین باید آثار و برکات انقلاب برای جامعه زنان، نقش زنان در پیروزی این انقلاب ناب و همچنین عظمت و ابهتی که انقلاب اسلامی برای زنان به ارمغان آورده را برای دانشجویان و دختران جوان بازگو و تبیین کنند.

وی، انجام کار علمی مبتنی بر باورهای دینی و اسلامی را یکی از رسالت های حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد و گفت: باید کارشناسان زیادی از درون حوزه های علمیه خواهران، نحوه تربیت کودک انقلابی را به مادران امروزی آموزش دهند.

رییس بسیج جامعه زنان کشور در ادامه تاکید کرد: حوزه های علمیه باید آموزش های لازم را درباره شیوه های تربیت کودک تراز اول انقلاب را در قالب کارگاه های و جلسات آموزشی مختلف به مادران ارائه دهند.

اصلانی همچنین تاکید موکد داشت: حوزه های علمیه خواهران باید در جهت تربیت تخصصی طلاب در موضوعات مورد نیاز انقلاب اسلامی بیش از پیش تلاش کنند.

وی تصریح کرد: جریان فمنیسم یک تهدید جدی برای جامعه بانوان به ویژه دختران جوان بوده و نقش حوزه های علمیه خواهران و خواهران طلبه در مقابله با این پدیده نامبارک، بسیار مهم و تأثیرگذار است.

رییس بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: از این رو لازم است تا حوزه های علمیه خواهران از آموزه های اسلامی، مبانی حقوقی زن در نظام اسلامی در برابر اشاعه افکار پوسیده غربی دفاع کنند.

اصلانی با اشاره به برخی از اقدامات نهادهای با تفکرات فمینیستی در تغییر قوانین مربوط به حوزه زنان چون سن ازدواج و ترویج تفکر تساوی جنسیتی در دانشگاه ها بیان کرد: حوزه های علمیه نباید اجازه دهند تا این بحث ها به راحتی در جامعه بیان شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که شاهد پایین آمدن سن بلوغ جسنی و بالارفتن سن ازدواج در جامعه هستیم، مطرح کردن این دست افکار فمنیستی همراهی کردن با جریان نفوذ فرهنگی است که برای مقابله با آن حتی باید با تشکیل گروه رصد برنامه های تلویزیونی از ضایع شدن حقوق زنان جلوگیری کنیم.

رییس بسیج جامعه زنان کشور استناد به این فرمایش مقام معظم رهبری که «حق کرامت الهی زن باید حفظ شود ما باید این کرامت را برای جوانان تبیین کنیم تا آنان اقناع شوند ظرفیت حوزه های علمیه که امروز وجود دارد باید هدف مند شود.» تأکید کرد: حوزه های علمیه باید تریبون حمایت از زن مسلمان  باشد./302/851/ب1

ارسال نظرات