۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۴۷۵۵۲۹
پژوهشگر عرفان های کاذب:

مسؤولان معنویت های کاذب را جدی نمی گیرند/ ورزش های رزمی به شدت در حال آلوده شدن است

حجت الاسلام عرب با بیان این که برخی مؤسسات با دعوت از برخی متفکران غربی به دنبال تأثیر گذاری بر مدیران کشور هستند بر نفوذ معنویت های کاذب در میان مدیران و ورزش کاران اشاره کرد.
حجت الاسلام حسین عرب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین عرب، استاد مؤسسه بهداشت معنوی، شب گذشته در ششمین نشست هم اندیشی با موضوع عرفان های کاذب در سازمان تبلیغات اسلامی قم، با اشاره به هجمه های زیادی که بر علیه مؤسسه بهداشت معنوی شده است، اظهار داشت: دروغ پردازی دشمنان و این که ما را وابسته به اطلاعات و سپاه می دانند نشانه موفقیت فعالیت مؤسسه بهداشت معنوی است.

وی در راستای رصد جریان های معنویت کاذب در داخل کشور به سفر مجدد برایان تریسی از نویسندگان حوزه موفقیت و تفکر نوین در 8 بهمن امسال به ایران خبرداد و گفت: تریسی در دو سفر گذشته یک بار در سال 91 و یک بار هم در آبان امسال به تهران سفر کرده است و مباحثی از قبیل قانون جذب و آموزه های معنوی مؤید نظام سلطه را در کشور ترویج می کند.

مسؤولان نفوذ معنویت های کاذب را جدی نمی گیرند

حجت الاسلام عرب با بیان این که ما مقابله جدی را در میان مسؤولان مرتبط با این زمینه نمی بینیم، خاطرنشان کرد: ما در حد یک مجموعه مردمی می توانیم فعالیت کنیم و الان هم باید رسانه های انقلابی فعال شوند و یک جریان سازی بر علیه این چنین اقداماتی صورت بگیرد.

وی به دعوت کنندگان افرادی مانند تریسی و دیگر متفکران تفکر نوین در ایران اشاره و ابراز داشت: فردی به نام سپهر تاروردیان مدیر مؤسسه همایش فرازان در قالب دوره های مدیریت و موفقیت و تغییر ارزش هایی که با حوزه اقتصاد و کار آفرینی به صورت مستقیم در ارتباط است اقدام به برگزاری این همایش ها کرده است.

مدیران کشور سوژه اصلی برخی مؤسسات معنویت سازی هستند

استاد مؤسسه بهداشت معنوی با بیان این که مؤسسه همایش فرازان از بانیان اصلی ورود تفکر نوین در داخل ایران است، گفت: این مؤسسه به صورت ویژه بر روی مدیران کشور کار می کند و اهداف خاصی را دنبال می کند.

وی افزود: سپهر تاروردیان مترجم همراه رییس دولت اصلاحات بود و از همان سال ها ارتباطات گسترده ای را با متفکران و صاحب نظران تفکر نوین در دنیا شروع کرد.

نفوذ عرفان های کاذب در قالب ورزش های رزمی

حجت الاسلام عرب در بخش دوم سخنان خود به نفوذ عرفان های کاذب در داخل کشور از طریق ورزش های رزمی اشاره کرد و گفت: برخی از ورزش ها که به آنها ورزش های مکتبی گفته می شود بعد معنوی را هم با خود دارند که عمدتا در ورزشهای شرقی قابل مشاهده است.

وی با بیان این که در یوگا معنویت بسیار پر رنگ است، اظهار داشت: برخی از ورزش ها هم هستند که بُعد معنویت زیاد در آنها پر رنگ نیست ولی هدف اصل یآنها معنویت است که ما به دنبال رصد این ورزش ها در ایران هستیم.

محقق و پژوهشگر عرفان های کاذب با بیان این که ما علاوه بر فدراسیون ورزش های رزمی یک فدراسیون مخصوص کونگ فو داریم، خاطرنشان کرد: در زیل فدراسیون کونگ فو ما ورزش ووشو را داریم و سبک درونی ووشو ورزشی با عنوان تای چی چوان است که در ابعاد معنوی خیلی تأکید دارد و ابعاد رزمی در آن بهانه است و ویترینی برای دعوت مردم است.

وی با بیان این که تای چی چوان بر اساس فلسفه یانگ طراحی شده است و به دنبال «چی» یا همان انرژی کیهانی در مکتب تائو هستند، افزود: ما در شاخه های دیگر کونگ فو هم این بُعد را داریم به ویژه در شاخه کونگفوتوآ که ابراهیم میرزایی که عضو گارد شاهنشاهی بود این سبک را ابداع کرد و به تدریج ادعای الوهیت هم کرد و بعد از انقلاب بعد کاندیداتوری در دوره اول ریاست جمهوری از کشور فرار کرد.

حجت الاسلام عرب با بیان این که از سال 74 بسیاری از ورزش های مکتبی در ایران مجوز می گیرند، تصریح کرد: یوگا و کونگ فوتوآ در سال 74 رسمی می شود و الان شاگردان ابراهیم میرزایی فعالیت می کنند که اخیرا فردی به نام یاور جوانمرد در کرج باشگاهی را راه اندازی کرده است و اسم باشگاه خود را معبد گذاشته و شاگردان خود را راهبان معبد یاور جوانمرد اطلاق می کند.

حوزه ورزش های رزمی در کشور به شدت در حال آلوده شدن است

وی افزود: حوزه ورزش های رزمی در ایران به شدت در حال آلوده شدن است و سبک های ابداعی یکی از مشکلات جدی هستند؛ حامد کاتوزی که یکی از مربیان اصلی تای چی چوان است به برنامه خندوانه دعوت شد و خانم هدیه تهرانی که چند سالی است تای چی و یوگا کار می کند و باشگاهی به نام دَم راه اندازی کرده است و مدتی هم نایب رییس فدراسیون تای چی چوان شد.

استاد مؤسسه بهداشت معنوی به اعتبار بخشی های جهانی به ورزش های مکتبی و معنوی اشاره و خاطرنشان کرد: از طرف سازمان ملل در سال 2014 روز اول تیر ماه را به عنوان روز جهانی یوگا اختصاص دادند و در ایران هم مراسمی را در آن روز برگزار کردند؛ همچنین روز جهانی تای چی هم در سازمان ملل به تصویب رسیده است و در ایران با شعار یک جهان یک نفس روز جهانی تای چی جشن گرفته شد.

وی افزود: سبک های ابداعی در ورزش های رزمی مشکلات معنوی را در جامعه به وجود آورده اند که از آن جمله فردی با نام محمدیان سبک کام کُندالین را به وجود آورده است که ترکیبی از ورزش رزمی و نیروی کندالینی است که او هم از شاگردان ابراهیم میرزایی است که نام مبارزه های خود را رزم موحدان گذاشته است./843/202/ب3

ارسال نظرات