۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۴۷۵۵۰۱
در گفت‌وگو با رسا مطرح شد؛

نرم‌افزار ۱۰ زبانه حرم شناسی حرم حضرت معصومه در نوروز 96 رونمایی می‌شود

رییس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه (س) از تولید نرم‌افزار ۱۰ زبانه به‌منظور معرفی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) خبر داد و گفت: این نرم‌افزار در نوروز ۱۳۹۶ رونمایی خواهد شد.
حرم حضرت معصومه (س) گردشگران خارجی در حرم حضرت معصومه(س)

کمال ثریا اردکانی در گفت و با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح مهم‌ترین عناوین رویدادهای اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه (س) در سال جاری پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری اداره امور بین‌الملل میزبانی حدود ۹۰۰ کاروان زیارتی از کشورهای مختلف بوده است.

رییس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ادامه به تشریح  مهم‌ترین عناوین برنامه‌های اجرایی اداره بین‌الملل حرم مطهر حضرت معصومه (س) پرداخت و اظهار داشت: این واحد در سال جاری به برگزاری بیش از ۱۶۰۰ حلقه معرفت به‌منظور ارتقای بینش دینی و اجتماعی، برگزاری حدود ۶۰۰ نشست تخصصی و جلسه پرسش و پاسخ برای گردشگران مسیحی خارج از کشور، اجرا و برگزاری بیش از دو هزار و صد تور حرم شناسی برای زائران خارجی و میزبانی از بیش از ۱۸۰ نفر از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخته است.

اردکانی با اشاره به آمار گردشگران خارجی آستان مقدس حضرت معصومه (س) پرداخت و تصریح کرد:  از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه حدود 17000 گردشگر خارجی که اغلب از کشورهای اروپایی بوده‌اند از خدمات متنوع این اداره بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: این اداره میزبان بیش از 72000 زائر خارجی در سه بخش عربی، اردو و آذری‌زبان بوده است؛ این در حالی است که این آمار فقط از کانال ثبت مراجعات به اداره به‌دست‌آمده است چنانکه آمار حضور زائران خارجی در حرم مطهر چندین برابر این رقم است.

رییس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تصریح بر این‌که حرم مطهر همه‌روزه میزبان حجم زیادی از کاروان‌های زیارتی خارجی و گروه‌های مختلف توریستی است، گفت: برگزاری مراسمات مذهبی در تمامی مناسبات مذهبی از سوی عرب‌زبانان، اردو زبانان و آذری زبانان ازجمله فعالیت‌های این اداره در راستای ترویج فرهنگی دینی و اسلامی بوده است.

اردکانی در تبیین فعالیت‌های مکتوب اداره امور بین‌الملل حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهار داشت: تولید کتابچه تور حرم شناسی به زبان‌های مختلف، تهیه بروشور به زبان‌های اسپانیایی، آذری، انگلیسی، عربی، آلمانی، ایتالیایی، اردو و تدوین کتابچه به زبان آلمانی و انگلیسی تاکنون در این اداره انجام‌شده این در حالی است که تولید بروشور به زبان‌های چینی و فرانسوی نیز در حال انجام است.

رییس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه (س) از برگزاری آیین تازه‌مسلمان شده‌ها در ایام نوروز سال ۹۵ خبر داد و گفت: این برنامه با استقبال زیادی مواجه شد و توانست شوق مضاعفی در بین تازه‌مسلمان شده‌ها ایجاد کند؛ بر این اساس ویژه‌برنامه سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) و اعزام سفیرانی به اقصی نقاط جهان از قبیل کشور هلند، کانادا، آمریکا، تایلند، ایتالیا، هندوستان و پاکستان و اجرای مراسمات مختلف و رایزنی و تعامل در راستای فعالیت‌های فرهنگی و دینی ازجمله اقدامات این اداره در عرصه بین‌المللی بوده است.

اردکانی از عناوین برجسته فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در اداره امور بین‌المللی حرم حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در ۳۰ جلسه، تکریم سفیران کشورهای ایتالیا، سوییس، واتیکان، تهیه کلیپ‌های سخنرانی به زبان عربی، انگلیسی برای عید غدیر و دهه کرامت و ارسال آن به شبکه‌های مختلف ملی و فراملی و برگزاری مراسم غبارروبی برای زائران و مجاوران خارجی از مهم‌ترین عناوین اجرایی این اداره بوده که بازخورد قابل‌تأملی داشته است.

رییس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه (س) از تولید نرم‌افزار ۱۰ زبانه به‌منظور معرفی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) خبر داد و عنوان داشت: این نرم‌افزار در نوروز ۱۳۹۶ رونمایی خواهد شد.

وی از افزایش ۵۳ درصدی آمار گردشگران مذهبی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در راستای معرفی هرچه بیشتر دین اسلام و فرهنگ دینی تاکنون حدود ۱۲۰۰ جلد کتاب به زبان‌های عربی، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی، انگلیسی و چینی گردآوری‌شده تا به مهمانان و گروه‌های مستعد اهدا شود./۸۳۷/301/ب3

ارسال نظرات