۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۶۸۶۶۲
آیت الله نعیم آبادی:

جامعه بدون امر به معروف مرده است

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه جامعه بدون امر به معروف مرده است، گفت: اگر مسلمانان نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی‌توجه و یا آن را به یکدیگر حواله دهند باید منتظر عذاب الهی باشند.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌ آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان امروز در مراسم تجلیل از برترین‌ های حوزه امر به معروف و نهی از منکر که در ستاد امر به معروف استان هرمزگان برگزار شد، گفت: جامعه بدون امر به معروف مرده است و عذاب الهی آن را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اگر مسلمانان نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی‌توجه بوده و یا آن را به یکدیگر حواله دهند، باید منتظر عذاب الهی باشند، افزود: باید مرگ جامعه‌ ای که در آن امر به معروف به فراموشی سپرده شود را اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تاکید کرد: یکی از مهم‌ ترین اولویت‌ ها در موضوع امر به معروف، آسیب‌شناسی مکرر در این حوزه است.

وی تصریح کرد: عذاب الهی همیشه به شکل بارش سنگ از آسمان و یا طوفان و زلزله نیست بلکه گاهی جامعه به دردها و مشکلاتی مبتلا می‌شود که از بارش سنگ از آسمان نیز بدتر و سخت‌تر است.

آیت الله نعیم آبادی، گسترش بی‌احترامی فرزند به والدین و یا نبودن آرامش در زندگی افرادی که بیشترین ثروت را نیز دارند، مصداق عذاب الهی دانست و تصریح کرد: اگر جامعه‌ای به سمت احیای امر به معروف و نهی از منکر گام برداشت و آن را به شکل درست و منطقی و بر پایه روایات اسلامی و الهی اجرا کرد، درهای برکت نیز به روی او گشوده می‌شود.

امام جمعه بندرعباس تأکید کرد: اسلام بر نظارت عمومی تأکید ویژه‌ای دارد اما جوامعی که نظارت عمومی و همگانی در آنها جریان ندارد به سمت انحراف می‌روند و عفت و عزت خود را از دست می‌دهند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در تبیین نسبت میان اسلام و تمدن غرب، عنوان کرد: باید نقاط مثبت و منفی تمدن غرب را به خوبی شناخت و از نقاط قوت علمی و فنی آنان در زمینه‌های مختلف الگوبرداری کرد و در عین حال از آفات تمدن غرب به دور بود.

آیت الله نعیم‌ آبادی گفت: نفوذ فرهنگ غرب در برخی جوامع سبب ولنگاری آنان و فاصله گرفتن جامعه از ارزش‌ها و اعتقادات می‌شود و باید از گزند این آفت تمدن غرب به دور بود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان یکی از دلایل شیفتگی برخی در داخل ایران نسبت به غرب و نفوذ فرهنگ غرب در جامعه ایران را متأثر از سال‌ها حکومت شیفتگان غرب در زمان رژیم شاهنشاهی بر ایران عنوان کرد و بیان داشت: در رژیم سابق برخی غرب معبودشان بود و به همین دلیل جلال آل احمد کتاب غرب‌زدگی را نوشت.

وی دغدغه‌مندی در جامعه را برای اصلاح آن بسیار لازم دانست و بیان کرد: نارسایی‌ ها فقط دولتی نیست و نباید در جامعه مدام نگاه مان به دولت‌ها برای اصلاح امور باشد بلکه می‌ بایست آحاد جامعه در این زمینه احساس مسؤولیت کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از برترین‌های حوزه امر به معروف در هر بخش قدردانی شد./202/851/ب1

ارسال نظرات