۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۵۲۵۳۰
کارشناس رادیو معارف:

نتیجه دنیوی گناهِ ارتباط با مشرکان و مستکبران نازل نشدن باران است

کارشناس رادیو معارف با بیان اینکه نتیجه دنیوی گناه ارتباط با مشرکان و مستکبران عدم نزول باران به عنوان رحمت الهی است، گفت: هرکس که در راه حق استقامت کرده و ارتباط خود را با مشرک و مستکبر قطع کند خداوند ر قرآن به او وعده آب فراوان و نزول باران داده است.
گناه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فاطمیان، کارشناس رادیو معارف، بعد از ظهر امور در برنامه «بازتاب» از رادیو معارف با اشاره به بازتاب دنیوی گناهان از دیدگاه قرآن کریم گفت: در آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت بیان شده که «إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ» یعنی به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است.

وی افزود: این آیه از قرآن کریم به ما نشان می‌دهد که تنها شناخت راه حق و خداوند یگانه کافی نبوده بلکه انسان پس از اینکه عقیده و راه درست را انتخاب کرد باید بر آن پافشاری کرده و در راه آزمایش‌ها و ابتلاهای الهی مقاومت کرده و از خود ایثار و استقامت نشان دهد.

کارشناس رادیو معارف تصریح کرد: خداوند در آیه ۱۶ سوره جن می‌فرماید که «و ان لو استقاموا علی الطریقه لاسقیناهم ماء غدقا» یعنی «و اینکه اگر جن و انس بر راه رشد استقامت و پایداری بورزند، ما ا یشان را آبی گوارا و زیاد می چشانیم».

حجت الاسلام فاطمیان ادامه داد: این آیه نشان می‌دهد که اگر جن و انس در راه عقیده درستی که انتخاب کرده‌اند پافشاری کنند خداوند به آن‌ها نعمت‌های فراوان می‌دهد و این برکت و نعمت از طریق باران و رونق امر کشاورزی است.

وی با بیان اینکه در ابتدای تاریخ اسلام مسلمانان با مشرکان تجارت داشته و از راه همین تجارت روزگار خود را می گذراندند و رزق و روزی خود را کسب می کردند، افزود: پس از مدتی خداوند به وسیله رسول خدا(ص) به مردم پیام فرستادند که نباید اجازه دهند تا مشرکان وارد مسجد الحرام شوند و همین موضوع و قطع ارتباط با مشرکان، موجب نگرانی مسلمانان نسبت به رزق و روزی آن‌ها شد که خداوند به آن‌ها فرمود در صورت قطع ارتباط رزق و روزی آن‌ها را از راه دیگری تأمین خواهند کرد.

کارشناس رادیو معارف با تأکید بر اینکه مسلمانان با این وعده الهی ارتباط خود را با مشرکان قطع کردند، ادامه داد: پس از این اتفاق خداوند به وسیله باران مکه را آباد کرد و راه سرزمین شام و یمن را به روی مسلمانان گشود و به این ترتیب رزق و روزی آن‌ها از این راه تأمین شد.

حجت الاسلام فاطمیان با تأکید بر اینکه اگر ما هم در راه درستی که انتخاب کرده ایم استقامت ورزیده و حاضر به ارتباط با مشرکان نبوده و برای دفاع از ارزش‌های خود مشکلات را تحمل کنیم قطعاً خداوند درهای رزق و روزی را به روی ما به وسیله نزول باران و آب فراوان خواهد گشود.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای تصور می‌کنند که با ارتباط با بیگانه و مشرکان مشکلات کشور حل می شود، گفت: راه حل مشکلات استقامت بر راه درست و صراط مستقیم است و ما نباید تصور کنیم که در صورت قطع ارتباط با مشرکان و مستکبران در رزق و معیشت خود دچار تنگنا خواهیم شد زیرا خداوند وعده داده در صورت استقامت ما را از نعمت فراوان با نزول آب و باران به عنوان سرچشمه رحمت و برکت سیراب خواهد کرد.

کارشناس رادیو معارف ادامه داد: براساس آیات قرآن کریم باید خشکسالی ها اخیر و کمبود باران را از نشانه‌های عدم استقامت در راه خدا و گناه ارتباط با ظالم بدانیم؛ زیرا حضرت رسول(ص) فرموده که کسی که با ظالم غرابت دارد این غرابت نفس به حدی روی او اثر گذار است که او هم به اندازه ظالم در ظلم به مظلوم و پایمال کردن حقوق مظلومان مقصر است بر همین اساس ما باید برای نزول باران به عنوان برکت و رحمت الهی در راه حق و دفاع از ارزش‌های اسلامی خود پایداری کرده و همچنین نباید در کنار مستکبران قرار بگیرم و به خاطر ترس از کمی رزق خود به آن‌ها در ظلم به مظلوم لبخند بزنیم.

حجت الاسلام فاطمیان یادآور شد: استقامت در راه حق و قطع ارتباط با مستکبر و مشرک راهکار بر طرف شدن مشکلات کنونی کشور است./۹۶۸/پ202/ب1

ارسال نظرات