۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۴۴۷۹۰۳
فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه تبلیغ نوین؛

شناسایی 2 هزار طلبه فعال در عرصه فضای مجازی

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری سومین همایش فضای مجازی پاک در قم، از شناسایی و حمایت از دو هزار طلبه فعال در این عرصه خبر داد.
اباذر جعفری اینترنت، فضای مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اباذر جعفری، مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری سومین همایش ملی فضای مجازی پاک که در مرکز همایشهای دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان این که فضای مجازی در زندگی امروز نقش مؤثری دارد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری تأکید زیادی بر استفاده بهینه از فضای مجازی داشته اند و شورای عالی فضای مجازی با همین هدف تأسیس شد.

وی با بیان این که سومین دوره این همایش با مدیریت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در قم برگزار می شود، گفت: تا کنون بیش از 15 مرکز اعلام همکاری با همایش کرده اند و با توجه به این که در بحث فضای مجازی خلأ محتوایی وجود دارد ما دامنه موضوعات این همایش را گسترده در نظر گرفته ایم.

جعفری آخرین مهلت ارسال مقالات را تا پایان آذر ماه عنوان کرد و افزود: علاقه مندان می توانند تا این تاریخ چکیده مقاله را ارسال کنند و با توجه به این که این همایش رویکرد علمی را مد نظر دارد از بیست نفر از هیأت های علمی مراکز دانشگاهی و حوزوی برای ارزیابی آثار استفاده کرده است.

 

 

وی با بیان این که برگزاری همایش از 17 تا 19 اسفندماه مصادف با روز تأسیس شورای عالی فضای مجازی خواهد بود، گفت: دو کارگاه آموزشی در کنار همایش برگزار می شود که یک کارگاه آموزش اخلاق کاربردی در فضای مجازی است و کارگاه دیگر هم جامعه شناسی شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام در ایران است که با توجه به نفوذ این شبکه نگاه علمی نسبت به این فضا خواهیم داشت و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.Famp2017.ir  مراجعه کنند.

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به ضرورت پرداختن به مباحث فرهنگی در فضای مجازی اقداماتی را انجام داده است، گفت: دفتر تبلیغات از 5 سال پیش اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین را تأسیس کرد تا بتواند در کنار اداره کل اعزام مبلغ نسبت به فعالیت فرهنگی در فضای نوین تبلیغی فعالیت کند.

وی افزود: در حال حاضر این اداره کل فعال است و با استفاده از ظرفیت طلابی که در فضای مجازی و تبلیغات نوین مکتوب فعالیت می کنندپ، آنها را در قالب گروه های تبلیغی مورد حمایت مادی، معنوی و محتوایی قرار می دهد؛ تا کنون نیز بیش از 2 هزار نفر از طلاب فعال در این عرصه را شناسای کرده و به آنها پرونده تبلیغی داده است.

جعفری با بیان این که دفتر تبلیغات برای ایجاد زمینه های جدید اقدام به آموزش فعالیت در فضای مجازی به طلاب کرده است، خاطرنشان کرد: ما آموزش فضای مجازی را به صورت جدی دنبال می کنیم و سال گذشته سه دوره آموزشی آشنایی با فضای مجازی برای مبلغان برگزار شد که حدود 350 نفر از مبلغان آموزش های لازم را برای تبلیغ در این فضا دیدند./843/پ202/ی

ارسال نظرات