۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۳۵۶۱۲

فعالیت پژوهشگر حوزوی در عرصه خانواده

کتاب‌هایی با عنوان«فرهنگ خانواده»، «آداب عشق ورزی» و «دختران و انتخاب همسر» به قلم حجت الاسلام مظاهری منتشر شده است.
حجت الاسلام علی اکبر مظاهری، نویسنده و پژوهشگر سبک زندگی و خانواده

حجت الاسلام علی اکبر مظاهری، نویسنده و پژوهشگر سبک زندگی و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبیین فعالیت های جدید خود در عرصه خانواده اظهار داشت: اخیرا کتابی از بنده با عنوان «فرهنگ خانواده» منتشر شده است که شامل 30 فصل است و روابط پنج عضو خانواده یعنی پدربزرگ، مادربزرگ، پدر، مادر و فرزندان را مورد بررسی قرار می دهد.

 

کتاب فرهنگ خانواده مفید برای همه

وی با بیان این که مطالعه این کتاب برای همه اعضای خانواده مفید است، به بخش‌های مختلف این اثر اشاره کرد و افزود: کتاب «فرهنگ خانواده» خانواده شامل سه بخش است؛ بخش نخست بایدهای زندگی و مواردی که نیاز است در زندگی عمل شود بررسی شده است و در بخش دوم نباید های یک زندگی مطلوب و مواردی که به زندگی آفت می زند مورد بحث وبررسی قرار گرفته است و در نهایت در بخش سوم دوران کهنسالی مورد پژوهش قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام مظاهری عنوان کرد: کتاب دیگری نیز با عنوان «آداب عشق ورزی» در باره مسائل عاطفی و روابط جنسی زن و شوهر چاپ و منتشر شده است که اتفاقا مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته است؛ همچنین مقالاتی در مجله پیام زن منتشر شده است.

 

بررسی نزاع‌های زن و شوهر در «نبرد بی برنده»

وی با اشاره به کتابی که چندی پیش درموضوع خانواده نوشته است، یادآور شد: عنوان آن کتاب نیز «نبرد بی برنده» بود که درباره مجادلات و نزاع های زن و شوهر را مورد کنکاش قرار می دهد و ثابت می کند که این دعوا و درگیری ر نهایت برنده ای ندارد و ضرر آن متوجه خود خانواده می شود.

 

کارشناس مسائل خانواده با اشاره به مشکلات دختران در انتخاب همسر ابراز داشت: بنده کتاب «جوانان و انتخاب همسر» را در سال 73 نوشت بودم که برای دختر و پسر مشترک بود و راه انتخاب بهترین همسر را به هر دو نشان می داد؛ اما اخیرا از آن جایی که کار ما مشاوره است و بسیاری از اوقات به مواردی برمی خورم که دختر به سن ازدواج رسیده ولی خاستگار ندارد، روی کتابی با عنوان «دختران و انتخاب همسر» کار کرده ام که زیر چاپ است، برای دخترانی که سن ازدواج آن ها بالا رفته و هیچ کم و کاستی ندارند ولی موفق به ازدواج نشده اند.

 

وی افزود: ما در این کتاب راهکارهایی کاربردی نشان می دهیم که این گونه افراد چگونه عمل کنند تا ازدواج موفقی داشته باشند؛ به عنوان نمونه یکی از راهکارها این است که به طور غیر مستقیم از طریق افراد واسطه این معضل برطرف شود و پسری علاقه به خاستگاری از این دختر پیدا کند.

 

گفتنی است، در وبلاگ حجت الاسلام علی اکبر مظاهری بخش های مختلفی از قبیل کتاب ها، مشاوره ها، مقالات، مصاحبه‌ها و یادداشت‌ها بارگذاری می شود، همچنین در تلگرام کانالی با عنوان «از زبان مشاور» راه اندازی شده است که در آن جدیدترین و پرنیازترین مطالب درباره مسائل خانواده قرار داده می شود./1330/ت302/س

 

ارسال نظرات