۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۷۵۶۳۷۰
حجت الاسلام صلح میرزایی:

حاکم اسلامی وظیفه تامین امنیت اخلاقی جامعه را دارد

حاکم اسلامی وظیفه تامین امنیت اخلاقی جامعه را دارد
مدیر تولید محتوای انتشارات انقلاب اسلامی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه مسئله حجاب وارداتی است، گفت: از ابتدای تاریخ ایران مسئله حجاب وجود نداشت و عفت و حجاب همیشه ذاتی ایرانی‌ها بوده است ولی در اواخر دوره قاجاریه و با اقدامات رضاخان ملعون در دوره پهلوی مسئله حجاب ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سعید صلح میرزایی، منتخب مردم تهران در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ومدیر دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در قم با اشاره به اینکه مسئله حجاب وارداتی است، گفت: از ابتدای تاریخ ایران مسئله حجاب وجود نداشت و عفت و حجاب همیشه ذاتی ایرانی‌ها بوده است ولی در اواخر دوره قاجاریه و با اقدامات رضاخان ملعون در دوره پهلوی مسئله حجاب ایجاد شد.

مدیر دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در قم توامانی اجرای طرح نور با تنبیه اسرائیل بابرکت دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند هرجا مردم حضور داشتند ما پیروز شدیم و هرجا که مردم حضور نداشتند ما شکست خوردیم؛ پشتیبان اصلی طرح نور خانم‌ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صلح میرزایی با تاکید بر حمایت از طرح نور نیروی انتظامی از سوی مردم، ابراز کرد: جمعیت عظیم خواهران متدین جمهوری اسلامی اگر به میدان بیایند و پشتیان طرح نور نیروی انتظامی باشند اتفاقات خوبی در جامعه اتقاق خواهد افتاد.

منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس فضای ایثار و شهادت در جامعه حاکم بود و مردم به احترام خون شهداء حجاب را رعایت کردند، اظهار داشت: دشمن دانسته که جمعیت زنان در ایران پتانسیل زیادی برای پیشرفت دارند و رشد علمی، اجتماعی و سیاسی زنان باعث شده که مسئله حجاب را به عنوان چالش به ایران وارد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صلح میرزایی یکی از ویژگی‌های جامعه توحیدی را حیا و عفاف دانست و ابراز کرد: حاکم اسلامی وظیفه تامین امنیت اخلاقی افراد جامعه را برعهده دارد و باید با هرچیزی که آزادی معنوی جامعه را به خطر می‌اندازد برخورد کند؛ رهبر معظم انقلاب تاکید کردند حجاب ضروری دین و واجب شرعی و سیاسی است.

وی با تاکید براینکه باید حداکثر امنیت اخلاقی در دستور کار حاکمیت قرار گیرد، تصریح کرد: لزومی ندارد برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه در همه مکان‌ها و زمان‌ها از یک تاکتیک واحد استفاده شود در برخی جا‌ها از فرهنگ و هنر باید حتما استفاده شود و در جایی که دشمن ورد کرده باید از کار‌های اطلاعاتی و نظامی استفاده کرد.

مدیر دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم ضمن بیان اینکه برای ترویج حجاب و عفاف در جامعه کار ترکیبی و ایجابی لازم است، افزود: رهبر معظم انقلاب در بحث حجاب تاکید داشتند که همه وظیفه دارند حتی خانم‌های بی حجاب وظیفه دارند؛ بعضی کار‌ها کوتاه مدت نتیجه نخواهد دارد و مقوله حجاب از این دسته کارهاست؛ باید در نظام آموزش و پرورش، مهدکودک و برنامه‌های تلویزیونی برای ترویج حجاب برنامه ریزی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صلح میرزایی ضمن اشاره به اینکه طرح نور نیروی انتظامی با گشت ارشاد متفاوت است، تاکید کرد: در طرح نور بیشتر با گروه‌های سازمان یافته مروج بی حجابی برخورد می‌شود؛ در خیلی از شهر‌ها طرح نور نیاز به اجرا ندارد؛ حذف نماد‌های بی حجابی در جامعه برای رفع اینی معضل بسیار موثر است.

منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از مطالبات جامعه ایمانی برخورد با بازیگران، ورزشکاران و سلبریتی‌های هنجارشکن است، گفت: بسیاری از سلبریتی‌ها براساس مسائل مالی زندگی خود را بسته اند و محدودیت‌های مالی برای هنجارشکنی حواس آنها را جمع می‌کند.

ارسال نظرات