۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۹۸۷۷۹
عالم پاکستانی:

امام خمینی ایران را از سلطه غرب نجات داد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای پاکستان انقلاب اسلامی ایران را ستود و امام خمینی(ره) را نجات دهنده ایران از بند سلطه غرب عنوان کرد.
امام خميني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پرفسور محمد ابراهیم از علمای پاکستان، در دومین روز بیست و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، به انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) که رهبری انقلاب اسلامی را به عهده داشت توانست ایران را که مقلد غرب بود و غرب کاملا بر آن تسلط داشت نجات دهد و جمهوری اسلامی را بر این کشور حاکم کرد.

وی افزود: نهضت امام خمینی(ره) یک نظام سیاسی مبتنی بر اسلام را بر ایران حاکم کرد، شیعیان و سنی ها در تاسیس دولت اسلامی متفق هستند و این عین تقریب است.

پرفسور محمد ابراهیم با اشاره به قیام های مردمی در کشورهای عربی تصریح کرد: قیام های اسلامی زیادی در کشورهای اسلامی صورت گرفته است، لیکن هیچ کدام از این قیام ها همانند انقلاب اسلامی ایران پیروز نشده و تاکنون نیز به سرانجام نرسیده اند.

این عالم پاکستانی قانون اساسی این کشور را تدوین شده بر اساس فقه و شریعت عنوان کرد و اظهار داشت: قانون اساسی پاکستان بر اساس فقه و شریعت اسلامی تدوین شده است و در آن تاکید شده که رئیس جمهور باید مسلمان باشد و شیعه یا سنی بودن وی اهمیت ندارد./980/گ
ارسال نظرات