۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۸۹۰۵۳

اسناد و تصاویر مربوط به شهید آیت الله قاضی طباطبایی به نمایش درآمد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب گفت: نمایشگاه یادمان آیت الله قاضی طباطبایی شامل 83 قطعه عکس و 31 سند است که خاطراتی از دوران جوانی تا شهادت اولین شهید محراب به نمایش درآمد.
شهيد آيت الله قاضي طباطبايي در بافت كرمان
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور، سیدمسعود نقیب اظهار داشت: نمایشگاه گزیده‌ا‌ی از اسناد و عکس‌های آیت‌الله قاضی طباطبایی در این مرکز برگزار می‌شود.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 10 آبان جاری سالروز شهادت نخستین شهید محراب است، افزود: این نمایشگاه به همین مناسبت دایر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آیت‌الله قاضی یکی از علمای برجسته مبارز و شناخته شده بود تصمیم بر این شد تا نمایشگاهی از عکس‌ها و اسناد این شهید محراب برگزار شود.

نقیب خاطرنشان کرد: این نمایشگاه شامل 83 قطعه عکس و 31 سند است که عکس‌ها متعلق به دوران جوانی تا شهادت این بزرگوار است.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین تصاویر می‌توان به عکس با علمای بزرگ همچون حضرت امام خمینی (ره)، آیت‌الله مرعشی نجفی، آیت‌الله میلانی، آیت‌الله حکیم، علامه طباطبایی و علمای بزرگ تبریز و دیگر شهرها اشاره کرد.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب اظهار داشت: در مورد اسناد نیز می‌توان به بیانیه‌ها و اعلامیه‌های مختلف حکم اجتهاد از آیات اعظام حکیم سید صدرالدین حسینی، حضرت امام خمینی (ره)، موسوی بجنوردی، عبدالنبی عراقی، مرعشی نجفی، گلپایگانی، میلانی و محمدالحسین کاشف‌الخطاب همچنین نامه‌هایی از شهید قاضی که در نجف نوشته شده است، اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: عکس‌هایی از راهپیمایی‌های سال 57، مراسم حج شهید بزرگوار، مراسم استقبال مردم در بازگشت از تبعید و نخستین نماز جمعه آیت‌الله قاضی از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.

نمایشگاه گزیده‌ای از عکس‌ها و اسناد نخستین شهید محراب از هشتم تا پایان آبان جاری و از ساعت 9 صبح تا 17 در مرکز اسناد و کتابخانه ملی آذربایجان شرقی برگزارمی‌شود./935/د102/س
ارسال نظرات