۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۷۵۷۶۸۸
سخنگوی شورای نگهبان:

طبق قانون اساسی خللی در اداره کشور به وجود نمی‌آید

طبق قانون اساسی خللی در اداره کشور به وجود نمی‌آید
طحان نظیف با بیان اینکه طبق قانون اساسی خللی در اداره کشور به وجود نمی‌آید، تصریح کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری ظرف ۵۰ روز آینده برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با شبکه دو سیما ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان و همراهان خدومش، اظهار داشت: این عزیزان خدوم در شب ولادت امام رضا (ع) مزد سال‌ها سربازی، خادمی و خدمت به ملت شریف ایران را دریافت کردند.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه تاکید کرد: نام نیک، مجاهدت‌ها و خدمات آن‌ها از خاطر مردم نخواهد رفت. این اتفاق، ضایعه بزرگی است اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، در صف خدمتگزاری به مردم خللی ایجاد نخواهد شد و قانون اساسی برای چنین روزهایی پیش‌بینی کرده است.

وی در همین رابطه به اصل ۱۳۱ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: اداره کشور با موافقت مقام معظم رهبری به عهده معاون اول خواهد بود و اختیارات و مسئولیت‌های ریاست‌جمهوری با ایشان می‌باشد.

طحان‌نظیف افزود: همچنین شورایی متشکل از رئیس مجلس، رئیس قوه‌قضائیه و معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل خواهد شد و باید ترتیبی اتخاذ کنند تا ظرف مدت ۵۰ روز انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود.

سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: همه چیز بر مدار قانون پیگیری خواهد شد و طبق قانون اساسی هیچ خللی به وجود نخواهد آمد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که رئیس‌جمهور آینده برای چه مدت زمانی انتخاب خواهد شد، گفت: بر اساس قانون اساسی دوره ریاست جمهوری چهار ساله بوده و منتخب بعدی مردم برای دوره چهار ساله انتخاب خواهد بود.

ارسال نظرات