۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۷۵۷۲۳۳

حماس: قبل از آتش‌بس کامل اسرای صهیونیست رنگ نور را نمی‌بینند

حماس: قبل از آتش‌بس کامل اسرای صهیونیست رنگ نور را نمی‌بینند
یکی از رهبران ارشد حماس با تأکید بر پایبندی مقاومت به شروط خود اعلام کرد: بدون آتش‌بس جامع در نوار غزه انعقاد هر توافقی بی‌معناست و قبل از این آتش‌بس، اسرای صهیونیست همچنان نزد مقاومت می‌مانند و رنگ نور را نخواهند دید.

«سامی ابوزهری» از رهبران ارشد جنبش حماس فلسطین طی سخنانی درباره مذاکرات مربوط به آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا که در سایه کارشکنی‌ها و تداوم تجاوزات صهیونیست‌ها به نوار غزه به بن‌بست رسید اعلام کرد: تا زمانی که اسرائیل به آتش‌بس کامل در نوار غزه پایبند نباشد انعقاد هرگونه توافقی بی‌معناست.

سامی ابوزهری در یک کنفرانس مطبوعاتی با رهبران گروه‌های فلسطینی در تونس اظهار داشت: تا زمانی که رژیم اشغالگر توقف تجاوزات علیه ملت فلسطین را قبول نکند اساساً چرا ما باید وارد مذاکرات شویم؟

وی افزود: تا زمانی که رژیم اشغالگر شروط مقاومت را قبول نکند که مهمترین آنها توقف تجاوزات علیه غزه و فراهم شدن شرایط لازم برای بهبود زندگی مردم فلسطین در این منطقه است اسرای صهیونیست نزد مقاومت می‌مانند و رنگ نور را نخواهند دید.

این مسئول حماس با تأکید بر اینکه آزادی اسرای فلسطینی نیز ضمن شروط مقاومت قرار دارد و این اسرا باید طبق استانداردهایی که مقاومت مشخص می‌کند آزاد گردند گفت: رژیم اشغالگر مانع رسیدن به توافق می‌شود و همه دنیا دیدند که مقاومت چگونه طرح میانجی‌ها برای آتش‌بس را پذیرفت اما صهیونیست‌ها آن را نپذیرفتند و از طریق حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه اوضاع را منفجر کردند.

ابوزهری تصریح کرد: حمله رژیم صهیونیستی به رفح هرگز موجب تسلیم گروه‌های فلسطینی نمی‌شود و ما هرگز تحت‌تأثیر فشارها قرار نمی‌گیریم و دولت آمریکا باید مواضع خود را مجدداً ارزیابی کند.

پیش از این «باسم نعیم» از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: هدف ما از همان لحظه اول مشخص بود و به‌دنبال رسیدن به آتش‌بس و توقف کامل کشتار و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه و محافظت از مردم خود بودیم و به همین منظور نرمش و انعطاف‌پذیری زیادی در مذاکرات از خود نشان دادیم.

وی در ادامه تأکید کرد: اما همان‌طور که همه از جمله میانجی‌ها و طرف‌های بین‌المللی می‌دانند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر در راستای اهداف شخصی خود و با هدف ماندن در قدرت نمی‌خواهد به توافق آتش‌بس برسد و به همین دلیل توافق را رد و حمله به شهر رفح را آغاز کرد. ما به میانجی‌ها گفتیم؛ مذاکرات به بن‌بست رسیده است اما اگر دشمن صهیونیستی به‌ویژه نتانیاهو با شرایط مقاومت برای دستیابی به آتش‌بس موافقت کند ما می‌توانیم مذاکرات را از سر بگیریم.

دیروز هم «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در سخنانی درباره مذاکرات آتش‌بس غزه و تبادل اسرا اعلام کرد: مذاکرات درباره آتش‌بس در غزه تقریباً وارد حالت رکود شده است و اتفاقاتی که در رفح افتاد مذاکرات را به تأخیر انداخت.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات