۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۷۵۶۰۲۱
رئیس شورای شهر کاشان:

شورا‌های اسلامی نماد مردم سالاری دینی است

شورا‌های اسلامی نماد مردم سالاری دینی است
اصفهان – عرب بیگی شورا‌های اسلامی را نماد مردم سالاری دینی دانست و گفت: دین مقدس اسلام اهتمام خاصی به مردم سالاری دینی که شورا‌های اسلامی شهر و روستا نماد آن است دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علیرضا عرب بیگی پیش از ظهر امروز در یکصد و نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر شهر کاشان با تبریک روز شورا‌ها گفت: امروز در موقعیت حساسی قرار داریم که همه مسؤولان برای اقتدار و عزت نظام اسلامی ایران باید تلاش مضاف داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید قدر خود را بدانیم که نظام جمهوری اسلامی ایران و حکومت دینی افتخار خدمت به مردم را داریم یادآور شد: شهید نواب صفوی می‌فرماید، آرزو دام در حکوکت اسلامی باشم و جاروکش حکومت اسلامی باشم.

عرب بیگی در ادامه با اشاره به اینکه تشکیل حکومت اسلامی آرزوی انبیاء الهی بوده است اظهار داشت: بعد از صدر اسلام که در مجموع ۵ سال حکومت دینی تأسیس شد تا به امروز که جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد، هیچ حکومت دینی وجود نداشته تا بتواند از مستضعفان جهان حمایت کند و حق مظلومین را بگیرد.

وی حکومت اسلامی ایران را زمینه ساز حکومت مهدوی دانست و ابراز امیدواری کرد مسئولان با فعالیت‌های مضاعف خود و خدمت به مردم زمینه حکومت مهدوی را فراهم کنند.

رئیس شورای شهر کاشان در ادامه شورا‌های اسلامی را پل ارتباطی دولت و مردم دانست و اظهار داشت: شورا‌های اسلامی می‌توانند زمینه مشارکت مردم را در حکمرانی فراهم کنند.

عرب بیگی بر اهمیت شورا و مشورت در دین اسلام اشاره کرد و افزود: دین اسلام مسلمانان را به مشورت و تشکیل شورا‌ها برای انجام تصمیم‌های مهم توصیه کرده است.

رئیس شورای شهر کاشان ادامه داد: پیش بینی برای ایجاد شورا‌های مختلف در قانون اساسی، حاکی از اهمیت خاص مشورت و مشارکت مردم در دین مبین اسلام است.

به گفته وی دین مقدس اسلام اهتمام خاصی به مردم سالاری دینی که شورا‌های اسلامی شهر و روستا نماد آن است دارد.

عرب بیگی با اشاره به اینکه شورا‌های اسلامی شهر و روستا به عنوان نماد مشارکت مردم در اداره کشور، جایگاه خاصی را در قانون اسای جمهوری اسلامی ایران دارد، گفت: مسؤولان در نظام جمهوری اسلامی باید تصمیم‌های مهم را براساس مشورت و تعامل با یکدیگر و مردم اتخاذ کنند چراکه در چنین شرایطی است که می‌توان به نتایج بهتری رسید.

رئیس شورای شهر کاشان تأکید کرد: تا زمانی که مسئولان و مردم با هم تعامل و همفکری داشته باشند هیچ آسیبی کشور را تهدید نمی‌کند و تمامی نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان بی نتیجه می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات