۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۷۵۵۷۴۶

مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود

مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
مراسم سومین سالگرد شهادت سید محمد حجازی با عنوان «سربلند میدان»، در مسجد پیامبر اعظم (ص) تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم سومین سالگرد شهادت «سردار شهید سید محمد حجازی» با عنوان «سربلند میدان» در تهران برگزار می شود. 

این مراسم، از ساعت 16 روز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه در مسجد پیامبر اعظم (ص) واقع در شهرک شهید محلاتی برپا خواهد شد.

سردار حجازی در دوران دفاع مقدس مسئول اعزام نیرو به جبهه‌های جنوب، مسئول ستاد سپاه منطقه دوم کشور، جانشین فرمانده سپاه منطقه چهارم، جانشین فرمانده قرارگاه سلمان در جبهه‌های میانی و غرب، جانشین فرمانده قرارگاه قدس سپاه را برعهده داشت.

وی پس از پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز در مسئولیت‌هایی همچون معاون هماهنگ‌کننده و معاون نیروی انسانی و همچنین فرماندهی نیروی مقاومت بسیج، رئیس ستاد مشترک سپاه و جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) تهران، معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیرو‌های مسلح مسئولیت سپاه در لبنان و جانشین فرمانده نیروی قدس قرار داشت.

نقش‌آفرینی در تقویت حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت از درخشان‌ترین نقاط کارنامه این شهید بزرگوار است که موجب شد طی سال‌های اخیر صهیونیست‌ها برنامه ترور وی را در دستور کار خود داشته باشند.
 
مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
 
سردار حجازی از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) بود که توانست تا مدارک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را از دانشگاه تهران و دکترای مدیریت استراتژیک را از دانشکده عالی دفاع ملی اخذ کند.معروف است که سردار حجازی از افراد موثر و طبق گفته برخی از منابع، موسس واحد موشکی حزب الله لبنان نیز بوده است. او در تاریخ ۱۴ دی ماه ۱۳۹۹ و طی مصاحبه‌ای با شبکه المیادین درباره توان موشکی حزب الله لبنان گفته بود؛ شما به نظر کارشناسان اسرائیلی مراجعه کنید تا عمق وحشت آنان را متوجه شوید. یکی از اسرائیلی‌ها گفته بود که ۲۰۰ موشک دقیق برابر با هزاران موشک غیردقیق است. گفته بودند که اجازه نمی‌دهند این موشک‌ها به دست حزب‌الله برسد. خب شما می‌دانید که سید حسن نصرالله که فرد صادقی است گفت که این موشک‌ها به دست حزب‌الله رسیده است. تعدادش هم بیشتر از چیزی است که دشمن تصور می‌کند. امروز مقاومت دارای امکانات خوبی است و اگر دشمن حماقتی کند، حتما پشیمان خواهد شد.
ارسال نظرات