۲۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۷۵۴۷۱

مراسم سوگواری شهادت امام رضا در بیوت مراجع تقلید برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت امام رضا علیه السلام مراسم سوگواری و عزاداری آن امام همام در بیوت مراجع تقلید در قم برگزار شد.
مراسم سوگواری شهادت امام رضا در بیوت مراجع تقلید برگزار شد آيت الله مکارم و نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) مراسم سوگواری و عزاداری در بیوت مراجع تقلید در قم برگزار شد.

براساس این گزارش، این مراسم با حضور حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، لطف الله صافی گلپایگانی و جعفر سبحانی از مراجع تقلید در قم برگزار شد که مداحی و مرثیه خوانی ذاکران اهل بیت رونق بخش این محفل نورانی و معنوی بود .

در مراسمی که به همین مناسبت در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) قم با حضور حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی و حضرت آیت الله سبحانی و آیت الله طاهری خرم آبادی برگزار شد،‌حجت الاسلام فرحزاد از فضلای حوزه علمیه قم به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: حضرت رضا(ع) از نظر اخلاقی و عرفانی،‌ آموزه‌های ارزشمندی را برای بشریت قرار دادند و این آموزه‌ها نجات بخش بشریت است.

وی با اشاره به مناظرات علمی حضرت رضا(ع) گفت: امروز جوانان ما به ویژه دانشجویان و طلاب باید از آن حضرت الگو بگیرند و سیره ایشان را دنبال کنند.

گفتنی است، همچنین به همین مناسبت حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) نیز مملو از جمعیت عزاداری بود که از راه های دور و نزدیک آمده اند تا شهادت غریبانه حضرت امام رضا (ع) را به خواهر گرامی اش تسلیت بگویند و هیات های مذهبی هم با تشکیل دسته های منظم عزاداری رضا رضا گویان وارد حرم مطهر حضرت معصومه (س) می شدند و به یاد غربت و مظلومیت و شهادت حضرت امام رضا (ع) اشک می ریختند./917/پ202/ص
ارسال نظرات