۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۷۵۳۲۲۴
امام جمعه موقت تهران:

آیت الله امامی کاشانی عالمی انقلابی بود

آیت الله امامی کاشانی عالمی انقلابی بود
آیت الله خاتمی گفت: آیت‌الله امامی کاشانی یک عالم حوزوی فاخر بود که از سال ۱۳۲۳ تا ۷ سال شاگرد فقه و اصول امام راحل و همزمان شاگرد علامه طباطبایی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سید احمد خاتمی شنبه شب در مراسم یادبود آیت‌الله امامی کاشانی که در مسجد صفاری این شهرستان برگزار شد گفت: متقی بودن و خدوم بودن دو ویژگی آیت الله امامی کاشانی بود که در همین راستا اقدامات مهمی برای جامعه انجام داد و شعار نداد.

وی از آیت‌الله امامی کاشانی به عنوان یک عالم حوزوی فاخر نام برد و با بیان اینکه ایشان از سال ۱۳۲۳ تا ۷ سال شاگرد فقه و اصول امام راحل و همزمان شاگرد علامه طباطبایی بود، افزود: کاشان مفاخر زیادی از جمله علامه فیض کاشانی دارد که باید به جوانان و جامعه معرفی شوند.

آیت الله خاتمی به کتاب امام زمان (عج) آیت الله امامی کاشانی اشاره کرد و اظهار داشت: مرحوم آیت الله امامی کاشانی در این کتاب به ۲۵۰ آیه مربوط به امام زمان (عج)، ۵۰۰ روایت از پیامبر اکرم (ص) در مورد امام زمان و دو هزار روایت از امامان معصوم در مورد حضرت مهدی (عج) اشاره کرده است. 

وی یادآور شد: آیت الله امامی کاشانی قبل از انقلاب از مبارزان انقلابی و از علمای مبارز تهران بود و تا سقوط رژیم ستم شاهی مبارزه کرد و بعد از انقلاب نیز انقلابی ماند در حالی که در طول این مدت افراد بسیاری سوار قطار انقلاب شدند و یا از قطار انقلاب پیاده شدند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات