۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۷۵۳۲۰۸

همایش تبیین طرح ملی زندگی با آیه‌ها برگزار شد

همایش تبیین طرح ملی زندگی با آیه‌ها برگزار شد
همایش تبیین بزرگترین طرح هم افزای قرآنی کشور با عنوان طرح ملی زندگی با آیه‌ها همراه با تبیین پویش مسطورا و ستاره‌های زمین با حضور فعالان قرآنی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، همایش تبیین بزرگترین طرح هم افزای قرآنی کشور با عنوان طرح ملی زندگی با آیه‌ها همراه با تبیین پویش مسطورا و ستاره‌های زمین با حضور فعالان قرآنی حوزه علمیه قم، مدیران مدارس، معاونان تهذیب، اساتید قرآن، مسئولان دارالقرآن و العترة علیهم السلام، فرماندهان بسیج و مبلّغان قرآنی در مسجد مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه برای اولین بار بعد از ۴۵ سال محتوای قرآنی در اختیار عموم اقشار مختلف جامعه قرار گرفته است، اظهار داشت: تعدادی از طلاب و متخصص تمام بیانات امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و علامه طباطبایی را بررسی کردند و ۱۵۰ کلام را مبنای ترویج گفتمانی در جامعه انتخاب کردند.

حجت الاسلام حسینی ضمن بیان اینکه طرح زندگی با آیه‌ها به مدت سه سال ادامه خواهد داشت، گفت: هدف از اجرای این طرح آشنایی آحاد جامعه با مفاهیم قرآنی است و حفظ آیات قرآنی منتخب و کنشگری مفاهیم کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراحل بعدی اهداف این طرح است.

حجت الاسلام واحدی معاون تهذیب حوزه علمیه در ادامه نشست ضمن بیان اینکه خداوند نعمت‌های زیادی به برکت حضرت ولی عصر (عج) به جمهوری اسلامی ارزانی داشته است، ابراز کرد: یکی از این برکات بسیار ارزشمندی که متاسفانه مورد غفلت واقع شده طرح آیه‌های زندگی و مسطورا است که امسال در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

وی در ادامه با تاکید براینکه پیگیری‌های لازم برای تبین طرح قرآنی آیه‌های زندگی و مسطورا باید توسعه داده شود، تصریح کرد: خداوند متعال برای هدایت انسان‌ها کتاب قرآن کریم را قرار داده است و شرط رسیدن به هدایت برای انسان رعایت حق تلاوت این کتاب آسمانی است.

ارسال نظرات