۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۷۵۲۲۸۷
مشارکت رقابت؛ پشتوانه ایران قوی (۱۹)؛

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز: گزارش عملکرد مسؤولان نباید فقط در دوران انتخابات ارائه شود

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز: گزارش عملکرد مسؤولان نباید فقط در دوران انتخابات ارائه شود
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت دلگرم شدم مردم به مسؤولین، تصریح کرد: گزارش اقدامات صورت گرفته توسط نهادهای مختلف می تواند به دلگرمی مردم کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، یکی از وظایف مسؤولین ارائه گزارش عملکرد خود برای مردم است که اختصاصی به ایام انتخابات ندارد و با اینکه ممکن است به دلیل توجه مردم به فضای سیاسی موقعیت مناسبی برای ارائه گزارش عملکرد ایجاد شود ولی لازم است در طول سال چنین فضایی باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: نیروهای مسلح، قوای سه گانه و نهادهای بزرگ نظام باید گزارشی ارائه کنند تا مردم به نظام و حکومت خود دلگرم شده و عملکرد آن ها را مورد ارزیابی قرار دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم نباید مسؤولین را پس از دوران انتخابات رها کنند، تصریح کرد: وقتی فردی رأی مردم را گرفت باید بداند که مردم از او مطالبه می کنند اما زمانی که مردم از مسؤولین مطالبه ای نداشته باشند ممکن است که فرد مسؤول به مردم بی توجهی کند. مردم باید از مسؤولین گزارش کار و برنامه برای آینده بخواهند.

وی با اشاره به برگزاری مناظره های مختلف در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مشکلات کشور گاه در سطح ملی بوده و گاه نیز معطوف به یک محله و منطقه خاص است از این رو لازم است که در مناظرات و برنامه های انتخاباتی راه حل های کاندیداها برای این مشکلات شنیده شود و مردم هم بشنوند که در پی آن با شنیدن تحلیل های قوی رشد می کنند و برای انتخاب بهتر توانا تر خواهند شد. از طرف دیگر نیز نمایندگانی که در مجلس شورای اسلامی هستند دقت بیشتری به خرج می دهند و کم کاری های خود را اصلاح می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به جهاد تبیین امر کرده اند، تصریح کرد: لازم است که از سوی نامزدهای مجلس شورای اسلامی تحلیل هایی ارائه شود تا جهاد تبیین نیز محقق شود.

ارسال نظرات