۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۷۵۱۶۶۵
حجت‌الاسلام والمسلمین مجتهدزاده:

هجمه به جامعه مدرسین در راستای هجمه به ولایت است

هجمه به جامعه مدرسین در راستای هجمه به ولایت است
مشاور علمی بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با بیان این که برخی در پشت عنوان انقلابی گری به جامعه مدرسین که یک نهاد انقلابی و ولایی است، هجمه می کنند، هجمه به این نهاد انقلابی حوزوی را در راستای هجمه به ولایت خواند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر مجتهدزاده مشاور علمی بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با انتقاد از برخی هجمه ها علیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و فضاسازی های نادرست رسانه ای علیه این نهاد برجسته حوزه در فضای مجازی توسط برخی از رسانه های اجتماعی مهارنشده، این اقدام را نادرست ارزیابی و بیان کرد: تاریخچه جامعه مدرسین حکایت از وجود عناصری قدرتمند در عرصه معنوی و انقلابی دارد که مورد تایید امام خمینی(ره) بوده است.

 
وی افزود: اعضای جامعه مدرسین تا پایان عمر در راه انقلاب اسلامی و حفظ ولایت فقیه، جانفشانی کرده و می کنند و در موضوع مرجعیت امام راحل در پیش از انقلاب، اساتیدی که بعدها عضو جامعه مدرسین شدند، بسیار نقش آفرین بودند و بزرگان زیادی از اساتید، مرجعیت امام عظیم الشان را امضا کردند تا طبق قانون دوره ستمشاهی، حق تعرض به امام خمینی(ره) وجود نداشته باشد.
 
مشاور علمی بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم بیان داشت: اعضای جامعه مدرسین همیشه راهنمای مردم در سطح کشور بوده اند؛ حتی در انتخابات نیز نقش آفرینی می کردند.
 
هجمه به جامعه مدرسین در راستای هجمه به ولایت است
 
جامعه مدرسین راهنمای مردم در سطح کشور
حجت‌الاسلام والمسلمین مجتهدزاده، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را راهنمای نیروهای انقلابی در سطح کشور دانست و ابراز کرد: علما و مراجع امید نیروهای انقلابی هستند. علما در تنگناها، همیشه راهنمای آنان بوده اند و امروز جامعه مدرسین با توجه به وجود نهادهای مختلف انقلابی، به عنوان ملجأ و پناهگاه برای نیروهای انقلابی قرار دارد که مورد رجوع آنان است.
 
وی با اشاره به این که چه بسا در درون جامعه مدرسین، سلایق و عقاید سیاسی مختلفی وجود داشته و جریان های سیاسی فعال باشد، بیان داشت: ولی افرادی که انقلابی بوده و تا به امروز با استواری پای انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی و ولایت مانده اند، ملجأِ عموم جامعه ما هستند و افرادی که زاویه دارند، در مسائل مهم انقلاب، مشترک در نظر هستند. 
 
استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: کسانی جامعه مدرسین را مورد خدشه قرار می دهند که ممکن است منافع آنان در خطر باشد. ممکن است برخی از افراد، توقعاتی داشته باشند که جامعه مدرسین به خاطر مصالح نظام و مواضع انقلابی خود، خواسته نابجای آنها را قبول و برآورده نکرده باشد.
 
جامعه مدرسین قاطعانه پشت ولایت ایستاده و در بزنگاه ها موضعگیری کرده است
وی در ادامه تاکید کرد: جامعه مدرسین تا به امروز، قاطعانه پشت ولایت ایستاده و در بزنگاه ها، موضعگیری و بیانیه صادر کرده است. ما از جامعه مدرسین، راهبری انقلابی حوزویان و تراوش فکری را خواستاریم که البته این خواسته، توقع همه طلاب و فضلای حوزه، احزاب و گروه های دینی انقلابی است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مجتهدزاده ابراز کرد: کسانی درصدد تخریب جامعه مدرسین هستند؛ همان گونه که ولایت را تخریب می کردند و برخی در پشت عنوان انقلابیگری، هم به دولت انقلابی حمله می کنند و هم به جامعه مدرسین که یک نهاد انقلابی و ولایی است هجمه وارد می سازند. همه اینها به خاطر این است که می خواهند ولایت را مورد هجمه قرار دهند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: این افراد هر کاندیدایی را که روحیه انقلابی گری راستین داشته باشد مورد هجمه قرار می دهند؛ چراکه نمی خواهند چنین افرادی وارد مجلس خبرگان رهبری شوند؛ بلکه دنبال آوردن افرادی به مجلس خبرگان هستند که علاوه بر ایجاد چالش برای کشور، در استمرار ولایت رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز خدشه وارد کنند.
 
مستشار سابق دیوان عالی کشور با بیان این که برخی از هجمه کنندگان به جامعه مدرسین، افرادی جاهل و سطحی نسبت به مسائل اهم هستند، اظهار داشت: باید برای این افراد تبیین شود که مسئله، فلان شخص یا فلان نهاد نیست؛ بلکه بحث، بحث مخالفت با نوع تفکر است.
 
هجمه به جامعه مدرسین در راستای هجمه به ولایت است
 
به تردید انداختن مردم نسبت به انتخابات، معصیت است
وی افزود: امروز باید جامعه مدرسین، آرام بخش باشد و نیروها آماده برای انتخاب شدن بوده و نباید مردم را دچار تردید کرد؛ چراکه وارد کردن تردید برای مردم، معصیت است.
 
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که برخی از افراد ممکن است به هر دلیلی، در مجمع عمومی جامعه مدرسین انتخاب نشده باشند در توصیه ای به این افراد اظهار داشت: این افراد باید به این توجه داشته باشند که هرچند امکان خدمت به حوزه و مردم را در این جایگاه نداشتند؛ اما می توانند در جایگاه های دیگری، وارد صحنه شده و در خدمت به مردم نقش آفرینی کنند؛ چراکه اگر یکی از راه های خدمت به حوزه های علمیه و مردم، بسته شده باشد، قطعاً راه های دیگری برای وارد شدن به صحنه خدمت وجود دارد.
 
وی در پایان با تاکید بر لزوم پاسداشت جایگاه والای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: توصیه من به این افراد این است که اگر مورد تایید برای نامزد شدن در خبرگان رهبری یا مجمع عمومی جامعه مدرسین، نشده و به آنچه متوقع بودند، نرسیده اند، به انقلاب و نهادهای انقلابی صدمه وارد نکنند و از پیشینه مثبت و ایمان خود مراقبت کنند و به سرمایه های حوزه های علمیه و نظام مقدس اسلامی صدمه نزنند.
سعید چراغی
ارسال نظرات