۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۷۵۱۶۱۸
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد؛

تحصیل ۵۰ هزار طلبه در حوزه علمیه خواهران

تحصیل ۵۰ هزار طلبه در حوزه علمیه خواهران
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان گفت: ۵۰ هزار طلبه در ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه لرستان با اشاره به تحصیل ۵۰ هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه‌های کشور گفت: از این تعداد بیش از هزار نفر در حوزه‌های علمیۀ خواهران لرستان مشغول تحصیل و فراگیری علوم دینی هستند.

وی افزود: 500 حوزه علمیه خواهران در کشور در عرصه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی در سه مقطع دایر است که ۱۴ حوزه در لرستان فعال می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل در ادامه گفت: در تلاشیم زمینه توسعه تحصیلات تکمیلی را بین بانوان طلاب فراهم کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر تألیف ۲۰ کتاب در لرستان به همت بانوان طلاب، عنوان کرد: این حوزه‌ها فضایی را برای کنشگری درباره مسائل اجتماعی و پژوهشی ایجاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل همچنین بر ضرورت استفاده از مباحث روز و به قاعده در فراگیری علوم دینی تأکید کرد و افزود: باید زمینه ارتقای مباحث علمی و مهارتی در حوزه‌های علمیه فراهم شود.

وی اظهار داشت: کانون خانواده نخستین مدرسه برای انتقال تعلیم و تربیت به فرزندان است و بانوان در کنار توجه به خانواده با رعایت موازین اسلامی می‌توانند در عرصه‌های اجتماعی حضور یابند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به مهارت‌افزایی در حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: رسالت اصلی این حوزه‌ها مهارت‌افزایی علمی و اجتماعی طلاب با هدف تأثیرگذاری بیشتر در جامعه است.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات