۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۷۵۱۵۰۸
سردار فدا تشریح کرد؛

گزارشی از فعالیت های سپاه صاحب الزمان اصفهان

گزارشی از فعالیت های سپاه صاحب الزمان اصفهان
اصفهان _ فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان به تشریح دستاوردها، فعالیت ها و اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سطح استان اصفهان و کشور پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه سازمان و شخصیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همزمان با انقلاب اسلامی بدنیا آمد و رشد و توسعه پیدا کرد، گفت: سپاه با ماموریت و حضور در میدان رشد پیدا کرد و سپاه از ابتدای انقلاب اسلامی با ماموریت تامین امنیت و کمک به مردم و مقابله با دشمنان در عرصه امنیتی ورود پیدا کرد.

وی اولین مأموریت ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ۲۸ مرداد سال ۵۸ عنوان کرد و افزود: از استان اصفهان در این مأموریت دو هواپیما از اصفهان به منطقه سنندج اعزام شدند و ورود آنها همزمان با حملات سنگین کوموله و ضدانقلاب به فرودگاه سنندج بود.

سردار فدا تعبد، معنویت، ارتباط با خداوند، ولایت مداری، ایثارگری، از جان گذشتگی و پیش قدم بودن در حرکت در مسیر انقلاب و دفاع از مردم را از ویژگی‌های پاسداری برشمرد و اظهار کرد: به تناسب جنگ یگان‌ها و گردان‌ها و تیپ‌های سپاه تشکیل شدند، در زمانی که مسؤولان مورد ترور و حمله واقع می‌شدند مأموریت حفاظت از شخصیت‌ها به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار شد و پس از آن شاهد کاهش جدی ترور و شهادت مسؤولان هستیم.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، مأموریت حفاظت از فرودگاه و مقابله با هواپیما ربایی را از دیگر مأموریت‌های سپاه عنوان کرد و گفت: در زمین، هوا و دریا سپاه تشکیل شده و نقش آفرینی دارد که امروز در کمک به در حفاظت از مرزهای کشور سپاه هوافضا و موشکی نقش ویژه‌ای دارد، همچنین مقابله با تجاوزات دریایی و جلوگیری از انواع قاچاق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: تشکیل ساختار مهندسی سپاه برای توسعه عمرانی و رفت محرومیت‌های کشور از جمله اقدامات سپاه بوده است که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در شرایط خاصی نظیر محرومیت زدایی، نبود رقبای بخش خصوصی، بالای یک همت بودن قرارداد، قرار داشتن در بخش‌های صعب‌العبور و امنیتی و ترک شدن پروژه توسط پیمانکاران به واسطه دشمنی‌ها از جمله شرایط ورود قرارگاه خاتم‌الانبیا به پروژه‌ها است.

سردار فدا تشکیل نیروی قدس را از دستاوردهای مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و افزود: تقویت جبهه مقاومت از دستاوردهای سپاه قدس است و امروز شاهد هستیم مقاومت فلسطین با عملیات طوفان الأقصی چهارماه است دشمن صهیونیستی را علیرغم کشتار گسترده بی‌گناهان و حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا و انگلیس و سازمانهای جهانی را زمین گیر کرده و دشمن نتوانسته است دستاورد خاصی در مقابل مقاومت فلسطین داشته باشد و امروز ارتش رژیم صهیونسیتی توان ادامه جنگ و رویایی با مقاومت را ندارد و آمریکا مدیریت میدان جنگ را در دست گرفته است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، با اشاره به حجم تلفات، خسارات و آسیب‌های رژیم صهیونیستی در مقابله با جبهه مقاومت و ناتوانی این رژیم در مقابله با جریان مقاومت، تصریح کرد: امروز جهان اسلام و جبهه مقاومت در اوج قدرت است. به تناسب با جنگ‌هایی که بود وقتی با جنگ نرم مواجه شدیم، یگان‌های سایبری و فعال در فضای مجازی را راه اندازی کردیم و ظرفیت‌های خود را در این عرصه بکار گرفتیم، ضمن اینکه در جنگ نیمه امنیتی و خیابانی نیز دشمنان را شکست دادیم و توانمندی یگان‌های ما در این عرصه‌ها همواره رو به افزایش است.

وی محرومیت زدایی را از فعالیت‌ها و مأموریت های سپاه و بسیج برشمرد و عنوان کرد: محرومیت زدایی، توانمند سازی مردم مناطق کم برخوردار، اشتغالزایی، ساخت مسکن برای محرومان، آسفالت جاده‌ها، ساخت مدارس و مراکز درمانی، راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و فعال سازی کارگاه‌های کوچک با حمایت‌های تسهیلاتی از جمله اقدامات سپاه و بسیج سازندگی در عرصه محرومیت زدایی است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، قدرت بازدارندگی، مقابله با تهدیدات و ضربه متقابل و پیش دستانه را از ویژگی‌های نیروی موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در حوزه عام المنفعه مراکز ترک اعتیاد که نیازمند زحمت و تلاش بسیار به همراه توانمند سازی مددجویان در قالب اردوگاه‌های کرامت و ۶ ماه بازپروری و نگهداری این افراد به منظور ارائه آموزش‌های تربیتی و روش‌های حضور در جامعه و آموزش و ارائه تسهیلات به مددجویان از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

سردار فدا با بیان اینکه همراهی و همکاری با آموزش و پرورش در طرح‌های فرهنگی تربیتی، اردوهای راهیان نور و آموزشی از دیگر اقدامات سپاه پاسداران انقلاب است، اظهار کرد: ظرفیت اقناع سازی، بیان دستاوردها، ظرفیت‌ها، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های نظام، عقب نشینی دشمنان و اقناع جامعه برای افزایش مشارکت از دیگر اقدامات صورت گرفته است و امسال ۳۰ درصد امنیت شعب اخذ رأی در راستای همکاری با فراجا قهرمان بر عهده سپاه خواهد بود.

وی با اشاره به همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ارگان‌ها و نهادهای مختلف در حوزه اشتغالزایی، تصریح کرد: با پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی و همکاری فولاد مبارکه اصفهان، با استفاده از فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی، طرحی اجرایی شده است که باعث افزایش ۲۰ درصدی محصولات کشاورزی شده است و این طرح در ادامه نیز با قوت پیشرفت خواهد کرد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان از خدمت رسانی ۴۲۰۰ گروه جهادی با نظارت سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در نقاط مختلف کشور خبرداد و خاطرنشان کرد: بخشی از نخبگان استان اصفهان در قالب طرح سلمان به استخدام سپاه درآمده‌اند و در پست‌های مختلف نظامی و تخصصی خود مشغول به فعالیت هستند، بسیج علمی پژوهشی نیز حامی مادی و معنوی نخبگان، مخترعین و پژوهشگران است و حتی در حوزه کسر خدمت نیز برای بسیجیان نخبه شرایطی فراهم آوردیم.

سردار فدا با بیان اینکه نخبگان عرصه صنعت برای کمک به دستگاه قضایی برای خروج صنایع از رکود سازماندهی شده‌اند، تصریح کرد: جلوگیری از انحراف در پرداخت تسهیلات و فعالسازی صنایع و واحدهای تولیدی تعطیل شده و دچار بحران از دستاوردهای این سازماندهی نخبگانی است.

وی با اشاره به وجود ۱۲۰۰ پایگاه بسیج تراز در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی تربیتی، فعالیت‌های علمی، گروه ورزشی، گشت رضویون و فعالیت‌های تفریحی از ویژگی‌های این پایگاه‌های تراز است، هم اکنون ۴۵ نفر به لحاظ مادی مورد حمایت بسیج پژوهشی علمی بوده و ۳ هسته علمی نیز مشغول فعالیت تحت حمایت سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان هستند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات