۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۷۵۰۸۸۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

آمارهای واقعی نشان‌دهنده تدین مردم ایران است

آمارهای واقعی نشان‌دهنده تدین مردم ایران است
حجت الاسلام ارتقایی گفت: امروز دشمن داده های نادرستی را به جامعه القاء کرده و سطح دین داری مردم را پایین معرفی می کند، اما آمارهای دقیقی که گرفته شده، نشانگر تدین مردم است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی ارتقائی در جلسه طلاب و فضلای استان همدان که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، اظهار داشت: همدان مهد فحول علماست و دارای ظرفیت های ناب و بی بدیلی است که در سطح کشور مؤثر هستند؛ اما خود همدان، قدری خالی از بزرگان شده و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بزرگانی که در خارج از استان حضور دارند، بیشتر بهره ببریم.

وی ابراز داشت: امروز فضا و بستر برای حضور مبلغان در سطح استان فراهم است و برنامه ریزی های مناسبی در حال انجام است و حضور مؤثر فضلا و مبلغان می تواند خلأها را پر نماید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان ساخت: جهاد تبیین، فرمان مؤکد رهبر معظم انقلاب است و ما مبلغان وظیفه داریم گره های ذهنی مردم را باز نموده و به تبیین بپردازیم.

سخنران این جلسه بیان داشت: یکی از چالش های مهم امروز، دو دنیایی شدن مربی و متربی است و بخشی از مخاطب امروز که به نسل z معروف هستند، در فضای فکری من و شما نبوده و در دنیای دیگری سِیر می کنند که این مسئله، از معضلات و چالش های جدی است و باید برای آنان برنامه داشته باشیم.

حجت الاسلام ارتقایی اظهار داشت: ما در اعتکاف امسال، شاهد حضور پرشوری بودیم و دانش آموزان بسیاری شرکت کردند؛ اما بخشی از نوجوانان و جوانان را هم داریم که حضور ضعیفی در مناسبت های گوناگون مذهبی دارند و باید فکری برای آنان بکنیم.

وی ابراز داشت: امروز دشمن داده های نادرستی را به جامعه القاء کرده و سطح دین داری مردم را پایین معرفی می کند؛ اما آمارهای دقیقی که گرفته شده، نشانگر تدین مردم است؛ البته نکاتی نیز در بطن جامعه وجود دارد که باید به آن پرداخت و برنامه داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان ساخت: اگر برای نوجوانان و جوانان با قالب های جدید و ظرایف و لطایف کار نکنیم، از ما دور شده و وظیفه ما در این فضا سنگین است.

سخنران این جلسه بیان داشت: استفاده از مبلغان بومی از برنامه های ماست و تدوین اطلس تبلیغی، تدوین تاریخ شفاهی مبلغان و تقویت توجه مردم به قرآن از دیگر فعالیت هایی است که در استان همدان در حال انجام می باشد. 

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب نیز در این جلسه اظهار داشت: جهاد تبیین از ضروریات امروز کشور ماست و ما موظفیم برای برگزاری پرشور انتخاباتی شکوهمند تلاش کنیم.

وی ابراز داشت: انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم از منویات رهبر معظم انقلاب است و طلاب و فضلا وظیفه دارند برای تبیین دستاوردهای انقلاب و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، تلاشی جهادگونه داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: تحقق برگزاری انتخابات حداکثری باید در دستور کار روحانیت محترم باشد و با تبلیغی سالم و پاسخگویی به شبهات، ان شاءالله شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق های رأی باشیم.

نماینده طلاب و فضلای همدان ابراز داشت: دشمن برای کاهش حضور مردم در انتخابات برنامه دارد و رسانه های ضدانقلاب با تبانی با رسانه های وابسته در داخل، تغذیه مسموم از نوع یأس وناامیدی بر افکار جامعه تحمیل می کنند و حتی سخنان بنده درباره انتخابات را تحریف کرده و عجیب است که برخی خبرگزاری های داخلی نیز همان حرف ها را تکرار نموده و منتشر کرده اند؛ البته طبیعت دشمن، عناد، تفرقه افکنی و ایجاد تشتت است. 

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در بخش دیگر از سخنان خود خطاب به مسئولان فرهنگی استان همدان خاطرنشان ساخت: انتظار ما از مسئولان فرهنگی این است که با دعوت در مناسبت های مختلف از مبلغان همدانی مقیم قم، برنامه ریزی بهتری برای استفاده از ظرفیت این عزیزان داشته باشند.

وی بیان داشت: ایجاد شناسنامه تبلیغی برای فضلا و مبلغان به عنوان نیروهای بومی و هم استانی، از دیگر انتظاراتی است که مسئولان فرهنگی باید برای آن برنامه داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب با بیان این مطلب که حضور طلاب و فضلای معمم در سطح استان ضروری است، اظهار داشت: دشمن نمی خواهد پیوند مردم با روحانیون را ببیند و باید با این دسیسه دشمنان، برخورد هوشمندانه داشته باشیم.

نماینده طلاب و فضلای همدان در پایان گفت: چاپ محتوای تبلیغی مبلغان برتری که از دنیا رفته و همچنین مبلغانی که در حال حاضر مشغول به تبلیغ هستند نیز مناسب بوده و مطالب فنی و علمی از آنان وجود دارد که مناسب است به دست مبلغین برسد.

ارسال نظرات