۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۷۴۸۸۳۶

نقش فرانسه در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی

نقش فرانسه در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی
پیش از اقدام به اجرای این تصمیم رجوی به فرانسه می‌رود و پس از بازگشت دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران را با بمب‌گذاری منفجر می‌کنند و بعد از آن با طراحی ابریشمچی، بنی‌صدر، رجوی و چندتن دیگر با ربایش یک هواپیما از ایران به فرانسه می‌روند.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی پس از سومین تنفس دادگاه، امروز سه‌شنبه دوازدهم دی ماه ۱۴۰۲ در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین‌ ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم برگزار شد.

 در این جلسه دادگاه تعدادی از اعضای خانواده شهدای ترور حضور دارند.

قاضی دادگاه آیاتی از سوره مبارکه مائده قرائت کرد و گفت: جلسه دادرسی برای رسیدگی به پرونده حاضر که کیفرخواست آن از دادسرای عمومی و انقلاب تهران در شعبه ۱۱ کیفری یک استان تهران دریافت شده است، آغاز شده و ضمن علنی بودن و رسمی بودن دادگاه از نماینده دادستان می‌خواهم برای ادامه قرائت کیفرخواست در جایگاه قرار گیرد.

نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: پیش از قرائت کیفرخواست مطالبی برای تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، گروهک تروریستی منافقین به مدت ۲۸ ماه شروع به جمع‌آوری و اختفای سلاح کردند و شاخه نظامی تشکیل دادند.

وی در ادامه بیان کرد: همواره به دنبال توطئه چینی بودند و در دهه ۶۰ رژه‌هایی را ترتیب دادند که اغلب به درگیری می‌انجامید. این گروهک ادعا می‌کرد که مبارزه با امپریالیسم نیاز به اسلحه و شاخه نظامی دارد. اما این گروهک در ابتدای سال ۶۰ در خیابان رژه می‌رفت و با مردم در خیابان درگیر می‌شد.

نماینده دادستان گفت: این شاخه نظامی باعث توهم منافقین شد و گمان می‌کرد با چند حرکت سریع می‌تواند قدرت را دست بگیرد. این توهم باعث شورش مسلحانه تروریستی‌ها در ۳۰ خرداد بود که در آن منافقین یک جنایت بزرگ را رقم زد و منجر به ایراد خسارات بسیار به اموال خصوصی و عمومی همچنین شهادت جمع بسیاری از شهروندان و مردم عادی شد.

وی پس از پخش تصاویری از واقعه ۳۰ خرداد سال ۶۰ گفت: همه این مستندات از شبکه نفاق هم پخش شده است که حاوی از آن است که «مشت را با مشت و گلوله را با گلوله پاسخ می‌دهیم.» هرچند نیروهای حکومت ایران در مقابل جنایات این گروهک تروریستی مدت‌ها عکس‌العمل نداشتند و دستگاه اطلاعاتی آمریکا نیز به این موضوع اذعان دارد.

نماینده دادستان خاطرنشان ‌کرد: بعد از اقدام مسلحانه گروهک تروریستی منافقین در خرداد سال ۱۳۶۰، مسعود رجوی و چند تن از اعضای گروهک در جلسه‌ای با محوریت اینکه آیا بعد از اقدامات ۳۰ خرداد ورود گروهک به فاز نظامی را اعلام کنند یا نه که اعلام می‌کنند و پیشنهاد بعدی رجوی انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی بود، تشکیل می‌شود.

نماینده دادستان اضافه کرد: پیش از اقدام به اجرای این تصمیم رجوی به فرانسه می‌رود و پس از بازگشت دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران را با بمب‌گذاری منفجر می‌کنند و بعد از آن با طراحی ابریشمچی، بنی‌صدر، رجوی و چندتن دیگر با ربایش یک هواپیما از ایران به فرانسه می‌روند.

نماینده دادستان افزود: پس از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام (ره) کشور‌های مدعی حقوق بشر این جنایت را محکوم نکردند!

وی گفت: رجوی در دیدار با ژنرال حبوش رئیس سرویس اطلاعات عراق فاش کرد که منافقین نه تنها ساختمان حزب جمهوری اسلامی را منفجر کرده بلکه مسئولیت انفجار دفتر نخست وزیری نیز می‌پذیرد و می گوید که با او بوده است.

نماینده دادستان با بیان اینکه در پنجم مهر سال ۱۳۶۰ منافقین بار دیگر شاخه پاره وقت نظامی خود را دوباره به خیابان آورد، گفت:در این روز منافقین به صورت علنی سلاح به خیابان آورده و هر کسی که سد راهش بود را به شهادت رساند. در این روز تلخ از کودک ۳ ساله تا پیرمردی ۹۰ ساله شهید شدند.
 
وی افزود: نکته جالب توجه آنکه اسناد و تصاویر این جنایت از شبکه تروریستی منافقین نیز پخش شده است. مسعود رجوی سرکرده منافقین درباره این جنایت گفته است که اول مردم را در میدان شهدا تشویق کردیم با ما همراه شوند؛ اما مشاهده کردیم که تعادل به هم ریخته و مردم حاضر به همکاری نشدند.

نماینده دادستان با بیان اینکه رجوی اعتراف کرده است که به دلیل اینکه مردم به میلشیای نفاق بی‌توجهی کردند گروهک به سمت مردم عادی و کسبه آتش گشود، افزود: پس از جنایت پنجم مهر سال ۶۰ برخی از اعضای منافقین از کشور فراری و برخی دیگر در هسته‌های عملیاتی و تروریستی در خانه‌های تیمی مخفی شدند.

وی بیان کرد: بخشی از گروهک که در داخل کشور پنهان شده بود توسط رجوی آموزش دوباره دید؛ رجوی از پاریس به این افراد آموزش ترور و بمب گذاری می‌داد. رجوی کتابچه‌های ترور را از پاریس به تهران می‌فرستاد.

نماینده دادستان با تشریح اینکه چهار ضربه اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه به هسته‌های تروریستی در سال‌های ۶۱ و نیز سال ۶۲ و متلاشی شدن باند‌های ترور باعث به ریختگی گروهک منافقین شد، گفت: پس از این مرحله جمهوری اسلامی با توجه به مسئولیتی که نسبت به جان و مال شهروندان خود داشت، وارد می شود. مسعود رجوی یک زیر شاخه زیر زمینی تحت عنوان هسته های عملیاتی راه‌اندازی می‌کند. در این موقع دادستانی و سپاه وارد می شوند و این هسته‌های مرکزی را از کار می‌اندازند. و در این دوره پتانسیلی برای اجرای اقدامات تروریستی ندارد.

وی ادامه داد: رجوی اعلام می‌کند که باید انتقام این امر گرفته شود، این انتقام تحت عنوان عملیات مهندسی صورت گرفت که پشت این کلیدواژه جنایت‌های زیادی رخ داد. آن‌ها مردم عادی که تصور می‌کردند محل خانه‌های تیمی را افشا کرده اند، مردم را به خانه های تیمی می بردند از طریق شکنجه بازجویی می‌کردند و در نهایت می‌کشتند و به خارج از شهر می‌برند، این امر از اقاریر کسی است که کشته شده‌ها را به خارج از شهر می‌برد.

در ادامه این جلسه دادگاه نماینده دادستان خواست یکی از خانواده های این جنایت در جایگاه حاضر شود.

خواهر زینب در جایگاه حاضر شد و گفت: زینب خواهرم با غسل شهادت به مسجد رفت که به دست منافقین به شهادت رسید، منافقین عکس خواهرم را به عنوان یک دختر حزب اللهی که کشتند، منتشر کرده بودند. زینب پیش از انقلاب نامش میترا بود که پس از انقلاب نام خود را به زینب تغییر داد.

وی افزود: بر اساس اعلام پزشکی قانونی او از طریق چادر خفه کرده اند و پس از اولین گره او فوت کرده اما سه گره دیگر زدند.

در ادامه فیلمی از خانواده زینب منتشر شد، بر اساس فیلم منتشر شده زینب به مسجد می رود و بر نمی گردد، سه روز مفقود است و پس از سه روز جسم بی جان او پیدا شد. منافقین به او تیر نمی زنند بلکه از طریق چادرش او را به شهادت می رسانند.

نماینده دادستان گفت: پس از اینکه رجوی مشاهده می کند بساط شبکه زیرزمینی کارکرد خود را از دست داده، از پاریس به عراق می‌رود و شاخه نظامی این گروهک تروریستی را به شکل منظم تری شکل می‌دهد و جنایات زیادی را مرتکب می‌شود از جمله عملیات فروغ جاودان.

وی ادامه داد: پس از قطعنامه ۵۹۸ صادر می‌شود و جنگ تحمیلی تمام می‌شود. شاخه نظامی گروهک تروریستی به عملیات محدود مرزی ختم می‌شد. پس از ان مریم رجوی از پاریس به عراق می‌آید و تیم‌هایی در مقرهای منافقین آموزش ببینند از طریق فرم نظامی عراقی از مرز عبور داده بشوند و پس از عبور از مرز لباس عادی بپوشند و به عمق خاک ایران بروند و در شهرها عملیات تروریستی مرتکب شوند و دوباره به عراق بازگردند.

نماینده دادستان گفت: با توجه به قطعنامه، رژیم بعث برای اجرای عملیات‌های تروریستی خود به سمت گروهک تروریستی منافقین می‌اید؛ در مقابل این اقدامات حضور منافقین در خاک عراق تضمین می‌شود و به آن ها پایگاه و تجهیزات نظامی و... داده می‌شود و سهمیه مشخص از بشکه‌های نفت عراق در بازه زمانی یکساله و شش‌ماهه برای منافقین داده می‌شود تا با فروش این نفت‌ها، گروهک تروریستی منافقین هزینه های خود را بپردازند.

رجوی، لات کوچه‌های خلوت

در ادامه فیلمی از دیدار رجوی با حبوش رئیس اداره استخبارات عراق منتشر شد، به گفته نماینده دادستان در این فیلم رجوی به‌صورت خفت‌باری هست و چندین مرتبه حبوش به او توهین می‌کند و رجوی کاملا ساکت می‌ماند که این امر نشان می‌دهد او لات کوچه‌های خلوت است.

وی افزود: رجوی بر سر جان‌ ملت ایران چانه زنی می‌کرد. این نفت در مقابل جنایاتی که مرتکب می‌شوند داده می‌شود. در ادامه می‌خواهم به یک سند از آمریکا بپردازم؛ این سند ضمن اعلام تروریستی بودن این گروهک یک نکته جالبی دارد. در این سند عنوان شده که آنها (منافقین) به صورت تروریست‌های خائنی عمل می‌کنند که افراد مملکت خود را به قتل می‌رسانند و با صدام همکاری دارند.

نماینده دادستان با بیان اینکه منافقین در دهه شصت برای اینکه مسئولیت ترور مردم را نپذیرد ادعا می‌کرد که ستاد داخله منافقین طی عملیات‌های راهگشا دست به ترور می‌زند، گفت: کانون‌های شورشی که در اغتشاشات اخیر (سال ۹۸ و پاییز ۱۴۰۱) نیز فعال بوده در واقع ورژنی جدید از ستاد داخله منافقین است که توسط گروهک تروریستی منافقین از آلبانی اداره می‌شود.

ماجرای شنود منافقین توسط سازمان سیا

نماینده دادستان بیان کرد: در یکی از اسناد اطلاعاتی آمریکا درباره شنود منافقین در پاریس آمده است که منافقین به اقدامات تروریستی اعتراف کرده است.

وی گفت: در این سند آمده است که سازمان سیا در لس‌ آنجلس چندین تلفن هماهنگ را شنود کرده که در آن رهبران گروهک تروریستی مجاهدین خلق در فرانسه و آلمان اعلام می‌کردند که اقدامات تروریستی و بمب گذاری کار آن‌ها بوده است!

در ادامه جلسه دادگاه، خواهر یکی از شهدایی که به دست اعضای گروهک منافقین به شهادت رسیده بود، با اجازه رئیس دادگاه در جایگاه قرار گرفت و درباره نحوه شهادت خواهرش توضیح داد: زینب دانش‌آموز ۱۴ ساله‌ای بود که برای نماز جماعت و با اجازه مادرش از منزل خارج شده بود و به دست اعضای گروهک منافقین با چادرش خفه شده بود.

این خواهر شهید افزود: به کدامین گناه خواهرم را به شهادت رساندند؟

خواهر شهید زینب گفت: این دختر نه فرد سیاسی بود نه فعالیت خاصی داشت. فقط یک حزب الهی بود که معتقد بود انسان‌ها فطرت پاکی دارند. حتی عکس زینب را به عنوان یکی از کشته‌ها در سایت خودشان منتشر کردند. جرم زینب چه بود؟ زینب با گره اول که با چادرش به او زدند از دنیا رفته بود، سه گره دیگر را برای چه زدند؟

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات