۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۷۴۷۱۷۲
مدیر کل مرکز خدمات استان آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

تحصیل و تبلیغ؛ وظایف اصلی طلاب

تحصیل و تبلیغ؛ وظایف اصلی طلاب
رئیس مرکز خدمات استان آذربایجان شرقی در دیدار با اساتید، کادر، طلاب و روحانیون حوزه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) تبریز به گفت‌وگو و وظایف این مرکز پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید ابوالفضل موسوی مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، به همراه هیئت همراه خود در دیدار با اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) تبریز در رابطه با چگونگی و تشکیل این مرکز، افزود: مرکز خدمات حوزه های علمیه، پشتیبان حوزه های برادران، خواهران، طلاب خارجی، فارغ التحصیلان، خانواده های محرومین و تمامی خانواده های طلاب است.

حجت الاسلام موسوی گفت: آن هایی که در جایی شاغل نیستند و همچنین از جای دیگری بیمه نشدند، شامل حمایت های مرکز خدمات حوزه های علمیه خواهند بود.

مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیمه های این مرکز خاطرنشان کرد: سال ۱۳۸۳ بیمه تامین اجتماعی در مرکز خدمات به راه افتاد، هر طلبه ای که سنش می گرفت بیمه مذکور انجام می شد اما در غیر اینصورت شخص به عنوان بیمه خدمات درمانی و یا همان سلامت انتخاب شده بود.

مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی مطرح کرد: برای ما این یک نکته حساس است که یک طلبه بدون بیمه نباشد، نزدیک به ۱۰ سال است که این توفیق حاصل شده بیمه مازاد بر درمان راه اندازی شده است.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: دومین وظیفه این مرکز صندوق قرض الحسنه است، بحث دیگری که اتفاق افتاده موضوع مسکن می باشد، همچنین از دیگر وظایف این مجموعه راه اندازی معاونت معشیت و خانواده هست که در حال ارائه خدمات به طلاب است، از برنامه های این معاونت می توان به اردو های زیارتی و تجلیل از ممتازین اشاره کرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه استان آذربایجان شرقی خبر داد: از قسمت دیگر این مرکز که طلاب هم بیشتر با این موضوع طرف حساب هستند واحد پذیرش است، پل ارتباطی بین مرکز خدمات حوزه علمیه و طلاب، سامانه سخا می باشد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به وظایف مهم این مرکز تصریح کرد: وظیفه مرکز خدمات حمایت از طلبه ای هست که مشغول تحصیل، تبلیغ، تدریس، تحقیق و پژوهش میباشد هر چقدر در این ۴ عرصه موفق تر عمل شود حمایت ما هم بیشتر خواهد بود، این قدم های مثبتی است که برداشته شده است و ان شاءالله شما برادران عزیز بهتر بتوانید ما را یاری کنید.

رئیس مرکز خدمات حوزه استان تاکید کرد: کار اصلی و وظیفه یک طلبه تحصیل و تبلیغ است.

حجت الاسلام موسوی در رابطه با بیمه طلاب خاطرنشان کرد: همه طلاب باید بیمه باشند، در جامعه خیلی آسیب ها هست از جمله بیماری که خیلی مواجه هستیم که اگر بیمه نباشیم منجر به مشکل خواهیم شد.

ریاست مرکز خدمات حوزه اظهار داشت: ما در مرکز ۳ نوع بیمه داریم یک بیمه پایه تامین اجتماعی و سلامت است، موضوع بعدی بیمه تکمیلی هست، عزیزانی که بیمه تکمیلی نداشته باشند می توانند با مراجعه به سامانه سخا مشکل خود را برطرف سازند.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: شما میتوانید با ورود به سامانه سخا مرکز خدمات حوزه علمیه در قسمت ارتباط با طلبه با استفاده از این واحد مشکلات خود را نوشته و حداقل زمان ۴۸ ساعت آینده جواب و راهنمایی های لازم از طرف مجموعه خدمات دریافت نمایید، همچنین شماره ۰۲۵۳۱۲۰۰۰ سامانه پاسخگویی سجا از صبح ساعت ۷ الی ۱۹ عصر آماده دریافت سوالات، انتقادات، پیشنهادات و مشکلات شما طلاب عزیز می باشد، سعی مرکز خدمات حوزه این است ارتباط ما با طلاب عزیز بیشتر باشد.

گفتنی است، حجت الاسلام غلامی، معاون معیشت و خانواده و آقای خداپور مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی به همراه حجت الاسلام سید ابوالفضل موسوی مدیرکل مرکز خدمات استان با حضور در بین طلاب به سوالات عزیزان پاسخ و رفع مشکل کردند.

وحید نستوهی
ارسال نظرات