۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۷۴۵۴۴۴
حجت الاسلام احتشام در گفت‌وگو با رسا:

خاطرات بزرگان دین را نباید گزینشی بیان کرد

خاطرات بزرگان دین را نباید گزینشی بیان کرد
اگر شجاعت در میدان و ایستادگی بر ارزش ها را ندارید؛ لااقل دیگرانی که در وسط میدان از ارزش های اسلام ناب دفاع می کنند را متهم به تملق نکنید.

حجت الاسلام علی احتشام استاد سطوح عالی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به اظهارات اخیر علوی بروجردی به بهانه تبیین رسالت روحانیت و مرجعیت که به صورت تلویحی در صدد توهین به علما و اساتید و فضلای انقلابی برآمده بود و آنها را متملق و مجیزگوی حاکمیت و نظام خطاب کرده، گفت: بدون تردید در تاریخ اسلام همواره کسانی که در قامت عالم در بین مردم ایفای نقش کرده اند دو گرایش و بینش متضاد داشته اند، عده ای دین را دین حداقلی و به دور از جامعه و حکومت سازی مطرح کرده اند و عده ای دیگر مثل  شیخ فضل الله نوری و امام راحل عظیم الشان همواره دین را در مصدر حکومت سازی برشمرده و تا پای جان و فدا کردن آبرو برای اینگونه دینی پیش رفته اند.

وی افزود: در حالی که بخشی از دنیا دین را افیون توده ها و بخش دیگر دین را حداقلی و به عنوان جاده صاف کن دولت ها می پنداشند، قرائت جدیدی بوسیله دین ناب محمدی مطرح شد اما اگر کسانی دین را حداقلی می دانند و خود را به بهانه اینکه سخنگوی مردم هستند از بزرگترین وظیفه عقلی، الهی و وجدانی کنار گذاشته اند و همواره با دولت ها بیگانه بوده اند این همان تلقی ناصواب از دین است که دین را به کنار و جدای از سیاست می دانند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه برخی امروز در فضای مجازی در سبک و سیاق عالم دین از یهودی، بهایی تجلیل می کنند، خاطرنشان کرد: چرا خاطره هایشان را گزینشی مطرح می کنند مگر خاطره دیدار علمای مصری با آیت الله العظمی بروجردی را نشنیده اند، همواره در تلقیات خود بسان کسی که بالاترین را می داند و بهترین را عمل می کند موضع می گیرند و با اظهار نظر و تبیین مسائل دین برای اسلام یک مسلمان سکولار دور از فضای نشاط اجتماعی بوده اند.

حجت الاسلام احتشام ادامه داد: در تاریخ انقلاب بلکه در تاریخ اسلام به قول امام راحل عظیم الشان پر است از خیانت بزرگان اسلام به اسلام؛ آنچه که مهم است دینی برای ما قابل ارزش می باشد که امام معصومش برای مبارزه با طاغوت دائماً از زندانی به زندانی می رود و برای مبارزه با طاغوت خود و خانواده اش را در کربلا در معرض بلاها قرار می دهد.

وی با اظهار تأسف از اینکه نوه یک مرجع تقلید از نظامی که تشیع را در دنیا علم کرده دفاع نکرده و دفاع کنندگان را متهم به تملق می کند، اذعان داشت: اگر سخن این آقا را قبول کنیم پس باید گفت هر کس در طول تاریخ از انبیا و اوصیا دفاع ارزشی کرده متملق و چاپلوس بوده است.

حجت الاسلام احتشام افزود: اگر شجاعت در میدان و ایستادگی بر ارزش ها را ندارید دیگرانی را که در وسط میدان از ارزش های اسلام ناب دفاع می کنند را متهم به تملق نکنید.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: نگرش حضرت امام راحل در منشور روحانیت باید بیش از پیش در رسانه ها به خصوص رسانه های حوزوی برای نسل امروز و جوانان ترویج داده شود، یکی از بهترین رسانه ها در این موضوع مهم می تواند خبرگزاری رسا باشد، تبیین بیانیه گام دوم و منشور امام می تواند پاسخگوی نظرات شاذی باشد که گاهی از زبان برخی به ظاهر روحانی بیان می شود.

ارسال نظرات