۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۷۴۴۳۸۸
شیخ خواجوی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

سکوت و مماشات در برابر مظلومیت فلسطین، مهر تاییدی بر جنایات رژیم صهیونیستی

سکوت و مماشات در برابر مظلومیت فلسطین، مهر تاییدی بر جنایات رژیم صهیونیستی
امام جمعه اهل سنت شیراز گفت: سکوت و مماشات در مسئله فلسطین، کمک به رژیم صهیونسیتی برای افزایش جنایت و کشتار بیشتر کودکان بی گناه فلسطینی است.

شیخ عبدالواحد خواجوی امام جمعه اهل سنت شیراز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آزادی فلسطین و مسجدالاقصی را مسئله جهان اسلام دانست و گفت: اولین قبله مسلمانان در فلسطین قرار دارد و بر اساس روایات نمازی که در مسجد الاقصی خوانده شود نسبت به سایر مساجد ثواب آن پانصد برابر است و این نشان از جایگاه رفیع این مسجد در نزد خداوند متعال است.

وی ادامه داد: هدف استکبار این است که که برای مسلمانان‌ ایجاد مشکل و مسئله کند و موجب شود در بین مذاهب اسلامی تفرقه ایجاد شود و به هر روشی برای اسلام ستیزی متوسل می شوند و هدف آنها فقط بیت المقدس نیست بلکه هدف آنان کل بلاد و سرزمین ها و جهان اسلام است.

امام جمعه اهل سنت شیراز اظهار داشت: صهیونیست ها خود را برتر از همه امت ها می دانند نه تنها امت اسلام بلکه از همه ادیان آسمانی خود را بالاتر و برتر می دانند و این است که دست به چنین ظلم هایی می زنند.

وی تصریح کرد: فلسطین نقطه مشترک تمام مذاهب اسلامی است و باید حول کلمه الله و قرآن کریم متحد باشیم چراکه برای دشمنان اسلام شیعه و سنی تفاوتی ندارد.

این عالم سنی اذعان نمود: همه مذاهب اسلامی از یک درخت تنومند اسلام هستیم و باید یک هدف را دنبال کنیم که آن هم تقویت اتحاد و همبستگی در برابر توطئه های دشمنان است و امروز شیعه و سنی باید در کنار هم و دست در دست هم باشند.

وی بیان کرد: با وجود دسیسه های دشمنان برای از بین بردن اسلام، لازم است که امروز شیعه و سنی مستحکم تر، پا برجاتر و منسجم تر از قبل باشند و با اتحاد خود همچون خاری در چشم استکبار جهانی، آمریکای جنایت کار و اسرائیل نامشروع و کودک کش باشیم.

شیخ خواجوی خاطرنشان کرد: کشورهای مسلمان و سران کشورهایی اسلامی که در برابر این جنایات سکوت می کنند بیدار شوند چرا که اگر امروز نوبت غزه و فلسطین بود فردا نوبت به کشور شما می رسد و باید در اولین گام دیپلمات های سفارت خانه رژیم غاصب را بیرون کنند.

وی یادآور شد: امروز همه دانستند که عادی سازی با این رژیم جعلی محکوم به شکست است چراکه دیدیم نتیجه و ثمره همین عادی سازی موجب شد که اسرائیل غاصب با حمایت آمریکای جنایت کار آن فجایع و جنایت ها و کشتارها را در روزهای اخیر مرتکب بشود.

 امام جمعه اهل سنت شیراز سکوت و مماشات در برابر مظلومیت فلسطین را مهر تاییدی بر جنایات رژیم صهیونیستی دانست و خطاب به سران کشورهای اسلامی گفت: سکوت و مماشات بعضی از کشورهای اسلامی در مسئله فلسطین، کمک به رژیم صهیونسیتی برای افزایش جنایت و کشتار بیشتر کودکان بی گناه فلسطینی است و امروز شرایط مسلمانان در غزه همانند شعب ابوطالب است ولی در نهایت پیروزی با مسلمان خواهد بود.

وی به مقاومت و ایستادگی مسلمانان در مقابل استکبار جهانی تاکید و گفت: مسلمانان باید از انقلاب اسلامی ایران الگوبرداری کنند چراکه وقتی این انقلاب به پیروزی رسید مستکبرین دنیا تمام تلاش خود را کردند که آن را نابود کنند اما مردم ایران اسلامی با سلاح ایمان در برابر قدرت های مستکبر دنیا ایستادگی کردند و در نهایت با ایمان به خدای متعال این انقلاب پابرجا ماند.

ارسال نظرات