۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۷۴۲۶۵۰
معرفی کتاب؛

کتاب"تربیت اخلاقی در دوره کودکی" روانه بازار شد + لینک

کتاب
کتاب تربیت اخلاقی در دوره کودکی نوشته نجفی، پوریزدی و جمعی از پژوهشگران از سوی انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام در ۳۰۸ صفحه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «تربیت اخلاقی در دروه کودکی» نوشته حسن نجفی، رحمت‌ پوریزدی و جمعی از پژوهشگران اثری است در حوزه روان‌شناسی اخلاق که سه عنصر تفکرات، احساسات و رفتارهای اخلاقی را پوشش داده و در شیوه ارائه خود نوآورانه است و پاسخی است به نیازهای معرفتی جامعه در گستره فرهنگ و تربیت.

کتاب حاضر در چهار فصل به همت پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی تدوین شده است: در فصل اول، موردهایی همچون: «اخلاق، تربیت و تربیت اخلاقی»، «رویکرد‌های تربیت اخلاقی»، «تربیت اخلاقی کودکان»، «ویژگی‌‌‌های اخلاقی کودک»، «جایگاه پدر‌‌و‌مادران، مربیان پیش‌‌دبستانی و معلمان دبستان در تربیت اخلاقی کودکان» و «روش‌‌شناسی»، در فصل دوم، سوم و چهارم، به‌‌ترتیب، به بحث‌‌های «بینشی»، «گرایشی» و «کنشی» تربیت اخلاقی در دوره کودکی پرداخته شده است. مبنای دسته‌‌بندی سه‌‌گانه بحث‌‌های تربیت اخلاقی آن بوده است که در حوزه «روان‌‌شناسی اخلاق» اصطلاح اخلاق را مشتمل بر سه امر «تفکر اخلاقی»، «احساس‌‌‌های اخلاقی» و «رفتار اخلاقی» می‌‌دانند.

ویژگی این کتاب در آن است که جمعی از پژوهندگان و صاحب‌قلمان متخصص در امر تربیت، گردهم آمده و به تألیف اثری دست یازیده‌اند که ضمن طروات قلم و تنوع انگاره‌ها، مخاطب را با مباحث گوناگونی آشنا می‌سازد؛ از کلیات و مبانی نظری تربیت اخلاقی تا بحث‌های بینشی، گرایشی و کنشی تربیت اخلاقی در دوره کودکی.

علاقمندان جهت تهیه حضوری این کتاب می توانند به نشانی: قم، صفاییه، کوی۳۷، فرعی اول سمت چپ، مرکز مشاوره حوزه مراجعه کنند و یا جهت دریافت اینترنتی کتاب از طریق سایت انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام به نشانی اینجا اقدام کنند.

کتاب

ارسال نظرات