۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۷۴۰۴۸۳

مشکلات زائران برای تهیه بلیت اربعین را چه کسی حل می‌کند؟

مشکلات زائران برای تهیه بلیت اربعین را چه کسی حل می‌کند؟
در حالی که مسؤولان برای تهیه بلیت پرواز، قطار و اتوبوس اربعین برنامه‌هایی را اعلام کرده بودند، با آغاز عملیات اربعین بسیاری از زائران در تهیه بلیت با مشکلاتی مواجه هستند.

در اربعین امسال علاوه بر اختلال در سامانه سماح و بروز مشکلاتی برای ثبت‌نام در این سامانه، بسیاری از زائران برای تهیه بلیت پرواز، قطار و حتی اتوبوس هم با مشکلاتی مواجه هستند.

مشکلات برای تهیه بلیت اربعین را گزارش دهید

با توجه به بروز مشکلات در زمینه تهیه بلیت اربعین، شهریار افندی‌زاده، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به نظارت بر فعالیت دستگاه‌های مختلف و جلوگیری از تخلف‌ها اشاره کرده و می‌گوید: این مشکلات مربوط به سازمان خاص خود است که باید در این زمینه پاسخگو باشند. افراد می‌توانند برای موضوعات بلیت اتوبوس‌ها با شماره ۱۴۱ مربوط به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، درباره بلیت پروازها با شماره‌های ۶۶۰۷۸۷۰۰ داخلی ۲۲۹، ۳۲۹ و ۲۹۰ مربوط به سازمان هواپیمایی و شماره ۵۱۰۰۱ و ۵۱۰۰۶۶۶۶ شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، برای قطار اربعین با شماره ۵۱۴۹ مربوط به شرکت راه آهن تماس بگیرند. همچنین نرم افزاز هوای اربعین برای آگاهی از وضعیت هوا در دسترس قرار دارد.

عرضه بلیت پرواز اربعین از روزهای گذشته آغاز شده است، اما بسیاری از زائران هنوز موفق به تهیه بلیت نشده‌اند. محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی می‌گوید: بلیت پرواز اربعین به صورت متناوب در حال عرضه است.

تاکنون کم‌تر از ۱۰ ایرلاین برای اربعین فعال شده‌اند

با وجود اینکه سازمان هواپیمایی از همراهی ۱۸ ایرلاین در اربعین امسال خبر داده بود، تاکنون تعداد شرکت‌های هواپیمایی فعال در اربعین کم‌تر از ۱۰ ایرلاین است. برخی از شرکت‌های هواپیمایی نیز خارج از ضوابط اعلام شده در حال فروش بلیت هستند.


مشکل در بروزرسانی پرواز اربعین در برخی سایت‌های رسمی عرضه بلیت

جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپمیایی کشوری هم گفته است: تاکنون شرکت‌های هواپیمایی آتا، ایران ایر، قشم‌ایر، ایرتور، هواپیمایی کیش، پویا و ساها مجوز فوق‌العاده پروازهای اربعین را گرفته‌اند.

نحوه خرید بلیت پرواز اربعین

همچنین با توجه به اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی نسبت به فروش بلیت‌های اربعین باید از سایت رسمی فروش خود اقدام کنند. در صورتی‌که ایرلاین‌ها از زیرساخت‌های لازم برای فروش بلیت برخوردار نباشند، صرفاً مجاز به عرضه بلیت در بازه زمانی اربعین ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور از طریق شرکت‌آرا جهان‌نوین گستر اطلس، شرکت آبنوس گشت تهران، شرکت سفرهای علی بابا هستند.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات