۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۷۳۶۹۷۰
با حضور حجاج کشورهای مختلف؛

مراسم عزاداری شهادت امام محمدباقر در مکه مکرمه برگزار شد

مراسم عزاداری شهادت امام محمدباقر در مکه مکرمه برگزار شد
مراسم بزرگداشت شهادت امام محمدباقر(ع) به همت دفتر مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی و با حضور حجاج کشورهای مختلف و علما در مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اجتماع عظیم عزاداران شهادت امام محمدباقر علیه السلام همزمان با سالروز شهادت آن امام همام در 7ذی الحجه در مکه مکرمه به همت دفتر مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی و با حضور حجاج کشورهای مختلف برگزار شد.

برپایه این گزارش همانند سالهای گذشته مراسم عزاداری سالروز شهادت امام باقر(ع) در مکه مکرمه با حضور نمایندگان بعثه مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب و صدها نفر از دلسوختگان و ارادتمندان حجاج بیت الله الحرام از کشورهای مختلف خصوصا حجاج ایرانی به همراه روحانیون کاروانهای ایران و برخی از کشورهای دیگر و علما در عصر روز 7ذی الحجه در سالن اجتماعات هتل مزن المتالقه خیابان عزیزیه برگزار شد.

این مراسم قریب 30 سال است که بنا به توصیه مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی (ره) برگزار می شود و پس از آن هر سال با شکوه و استقبال بیشتر ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت روبرو شده است.

آغازگر این مراسم تلاوت قرآن کریم و همخوانی گروه تواشیح بود که فضای نورانی و معنوی به این مجلس داد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی سخنران این مراسم، عنوان کرد: مراسم عزاداری شهادت امام باقرالعلوم(ع) در 30 سال پیش به برکت حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در مکه مکرمه آغاز شد و هر ساله با استقبال بیشتر حجاج روبرو شده است.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین فضایل امام باقر(ع) و جایگاه حضور حجاج در سرزمین وحی پرداخت.

ذکر مصیبت و مرثیه خوانی برای آن امام همام توسط مداح اهل بیت(ع)، حاج عباس حیدرزاده پایان بخش این مراسم معنوی بود.

ارسال نظرات