۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۷۳۶۲۲۸
مسئول آموزش دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری:

آماده‌ایم شبهات جوانان در مورد ولایت فقیه و حکومت اسلامی را پاسخگو باشیم

آماده‌ایم شبهات جوانان در مورد ولایت فقیه و حکومت اسلامی را پاسخگو باشیم
حجت الاسلام درستکار با اشاره به اینکه شبهات زیادی در مورد حکومت اسلامی و ولایت فقیه به ذهن جوانان القا شده است، اظهار داشت: آمادگی این را داریم که شبهات را پاسخ دهیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، از آن جا که ولایت فقیه، عمود خیمه انقلاب اسلامی است، و مساله فرد نیست، بلکه مظهریت اسلام و ملیت ملت مسلمان است، و در همه جا به ویژه در بحران ها لنگر ثبات، استواری و آرامش می باشد، استکبار جهانی و دشمنان اسلام و بدخواهان، دریافته اند که مساله ولایت فقیه در نظام اسلامی ایران، بسیار مهم است، و از حرمت و قداست فوق العاده ای برخوردار است .

حجت الاسلام علی درستکار مسئول آموزش مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در نشست هم اندیشی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با رؤسای دانشگاه های قم و مسئولین نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به ذکر به بررسی نقش ولایت فقیه در حکومت اسلامی و شبهاتی که در این زمینه می‌باشد پرداخت که مشروح آن را می‌خوانید:

آماده‌ایم شبهات جوانان در مورد ولایت فقیه و حکومت اسلامی را پاسخگو باشیم/م

حجت الاسلام درستکار با اشاره به اینکه از سال ۹۵ تفاهم نامه‌ای علمی، آموزشی بین مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران و دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری به امضای آیت الله اعرافی و آیت الله بوشهری بسته شد، اظهار داشت: حکومت اسلامی و ستون و خیمه آن یعنی ولایت فقیه از جانب معاندان و خناسان با شبهه هایی که در ذهن جوانان ایجاد می شود مورد تهدید است.

مسئول آموزش مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در ادامه چند شبهه را در مورد نظام اسلامی و ولایت فقیه مطرح کرد و گفت: آیا گستره احکام اسلام شامل امور حکومتی می‌شود؟ و به عبارت دیگر آیا اسلام حکومت دارد؟ و اگر پیغمبرصل الله و علیه و آله حکومت تشکیل داد، آیا حکومت به اعتبار لیاقت، مدیریت، عقل و توانمندی ایشان در عرصه اجنماع بود یا به اعتبار پیغمبری ایشان بود؟

وی در ادامه بیان شبهات ابراز کرد: آیا حکومت پیغمبر صل الله و علیه و آله خاستگاه بشری دارد یا اراده الهی پشتوانه آن است؟ و آیا دین برای دنیا و آخرت آمده است یا جهت گیری آن امور اخروی است می‌خواهد مزاحمت‌های امور دنیوی را بر دارد تا به آخرت پرداخته شود؟

حجت الاسلام درستکار شبهاتی دیگری در بحث حکومت اسلامی و ولایت فقیه بیان کرد و اظهار داشت: آیا حکومت فقط در عصر امام معصوم تشکیل می‌شود یا بعد از امام معصوم علیه السلام هم می توان حکومت تشکیل داد؟ و اگر حکومت در دوران حیرت و سرگردانی می توان تشکیل داد ( کتابی هم با این عنوان وجود دارد  «عصر غیبت عصر حیرت» )  چه کسی باید امر حکومت را برعهده بگیرد، آیا فقط فقیه می‌تواند یا غیر از فقیه هم می‌تواند حکومت تشکیل دهد؟

مسئول آموزش مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با توجه به اینکه افزایش حضورمردم در انتخابات آینده مهم است، شبهه دیگری را بیان کرد و تصریح کرد: نسبت رای مردم با تنفیذ رهبری چیست؟ تفاوت نظام مردم سالاری دینی با حکومت دموکراسی چیست؟ و آیا رای مردم در ساختار سیاسی کشور واقعاً دخیل است، یا مردم زینت المجالس هستند؟

آماده‌ایم شبهات جوانان در مورد ولایت فقیه و حکومت اسلامی را پاسخگو باشیم/م

وی با بیان اینکه این سوالات در ذهن جوانان ما وجود دارد و باید پاسخ قاطع‌کننده‌ای به این سوالات داده شود، خاطرنشان کرد: در فضای دانشگاهی اگر همکاری و همیاری بین رئیس دانشگاه و نهاد رهبری باشد و دغدغه مندی وجود داشته باشد، باید اقناع سازی فکری برای دانشجوصورت بگیرد و چالش های ذهنی او پاسخ داده شود.

حجت الاسلام درستکار با تاکید براینکه ما در مرکز تحقیقات دبیرخانه شورای خبرگان در ۵ محور برای تبیین اندیشه حکومت اسلامی و ولایت فقیه به فعالیت می‌پردازیم و تاکید کرد: کلاسها و دوره های آموزشی،  نشست های علمی،  جلسات پرسش و پاسخ، میزهای گفتگو و کلیپ های آموزشی به صورت مجازی را در دبیرخانه برگزار می‌کنیم  و در اختیارم علاقه مندان قرار می‌دهیم.

مسئول آموزش مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به اعضای مجلس محترم خبرگان دستور فرمودند که با بدنه جوان و دانشگاهی ارتباط داشته باشید، اضافه کرد: دانشگاه ها اگر درخواست جلسات علمی در رابطه با رفع شبهات داشته باشند، ما آمادگی داریم اساتید برجسته‌ای را برای آنها بفرستیم و پاسخگوی شبهات ذهنی جوانان باشند.

ارسال نظرات