۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۷۳۶۱۵۸
حجت‌الاسلام آسوده:

طرح نشاط معنوی در ۱۰ بقعه متبرکه خراسان شمالی برگزار می‌شود

طرح نشاط معنوی در ۱۰ بقعه متبرکه خراسان شمالی برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام آسوده گفت: طرح نشاط معنوی به همت نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی هم‌زمان با فصل تابستان در ۱۰ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، پیرامون طرح نشاط معنوی، اظهار داشت: این طرح با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی نوجوانان و دانش آموزان در تابستان امسال در 10 بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اعزام تعدادی مبلغ برای اجرای این طرح به امامزاده‌ها، افزود: در این طرح از ظرفیت مبلغان بومی استان و همچنین از ظرفیت مبلغان قم و مشهد استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده با معرفی امامزادگان شاخص طرح نشاط معنوی در سال جاری، اضافه کرد: از جمله امام زادگان شاخص طرح نشاط معنوی در استان خراسان شمالی امامزاده سید‌عباس‌بن موسی بن جعفر(ع) در بجنورد، امامزاده‌ حمزه رضا(ع) در شیروان، امامزادگان سید جعفر‌(ع) سیاه‌ دشت و محمد‌(ع) در روستای چوکانلوی شهرستان فاروج، امامزاده سید جعفر(ع) در اسفراین و فخرالدین(ع) ایور و امامزاده زین‌العابدین(ع) سنخواست در شهرستان‌های گرمه و جاجرم هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در طرح نشاط معنوی، خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، برگزاری کلاس‌های حفظ، ترتیل و روخوانی قرآن کریم، بیان احکام و مباحث اعتقادی، برگزاری اردوهای زیارتی، ورزشی و تفریحی به‌منظور آشنایی با بقاع متبرکه استان در قالب طرح نشاط معنوی، پاسخگویی به مسائل شرعی، اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان در کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی و ترویج فرهنگ قرآنی ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در قالب طرح نشاط معنوی است.

حجت‌الاسلام آسوده بابیان اینکه طرح نشاط معنوی در دو گروه خواهران و برادران و برای سه رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی‌شده است، تصریح کرد: در این طرح برای خانواده‌ها هم برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: طرح نشاط معنوی تابستانی در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی کشور، تقویت اعتقادات دینی نسل جوان و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در انتها گفت: طرح نشاط معنوی و سایر طرح‌های فرهنگی و مذهبی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان که با محوریت و رویکرد قرآنی برگزار می‌شود فرصت مناسبی برای انس به قرآن کریم است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات