۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۳۵۲۵۰
آیت الله کعبی عنوان کرد؛

رهبری الهی بر پایه سنت‌های الهی؛ بسترساز تحولات جهانی

رهبری الهی بر پایه سنت‌های الهی؛ بسترساز تحولات جهانی
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید قدرت اسلام و فرهنگ مهدویت را بر جهان حاکم کنیم، بحران‌های انسان معاصر را مدیریت ظالمانه جهانی و نظام استکبار بر جهان و جامعه بشری دانست.

به گزارش خبرنگار سرويس سياسي خبرگزاري رسا، آيت‌الله عباس كعبي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري در اختتامیه جشنواره ملی فرهنگ مهدویت که صبح امروز در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد ضمن تشکر از نهاد دانشگاهی برای برگزاری اختتامیه جشنواره ملی فرهنگ مهدویت، سخن گفتن درباره مهدویت را دارای ابعاد گوناگونی دانست و اظهار داشت: امام خمینی(ره) در صفحه 255 جلد 7 صحیفه نور می فرماید «همه ما انتظار فرج داریم و باید در این انتظار خدمت کنیم و انتظار فرج انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا کند و مقدمات ظهور تهیه شود».

وی در ادامه افزود: امروزه مناسبات ظالمانه گسترده‌ای بر جهان حاکم است که منشاء این مناسبات ظالمانه، مدیریت نظام استکبار و جهان سلطه بر جهان است و مدیریت ظالمانه، این بحران ها را برای بشریت به وجود آورده است و به نظر من بزرگ ترین و چالشی ترین ‌بحران انسان معاصر، بحران مدیریت جهانی است که مدیریت ظالمانه و طاغوتی می‌باشد.

نماينده مجلس خبرگان رهبري مدیریت جهانی حاکم بر جهان را زمینه ساز و عامل به وجود آمدن بحران های دیگر دانست و ابراز کرد: در سایه بحران مدیریت جهانی حاکم بر جهان است که بحران های دیگری همچون بحران اخلاقی و معنویت، بحران خانواده، مسخ هویت انسانی، ناامنی، شکاف طبقاتی، جنگ فقیر و غنی، تغذیه و بحران هایی از این قبیل به وجود آمده است و در واقع، ریشه همه این بحران‌ها به مدیریت جهانی طاغوتی و ظالمانه استکبار جهانی برمی‌گردد.

آیت الله کعبی اظهار داشت: برای بیرون رفت از بحران های جهانی باید دنبال نقشه جهانی برای نجات بشریت باشیم و طرح و برنامه جهانی، تربیت نیروی انسانی شایسته در مقیاس جهانی و تحول در ساختارهای جهانی را دنبال کنیم؛ همان چیزی که ما از آن به «تمدن نوین جهانی» نام می بریم.

رهبری انسان شایسته از ملزومات شکل گیری تمدن نوین اسلامی است

وی در ادامه افزود: تمدن نوین اسلامی دارای اضلاع مختلفی می باشد که اولین آن رهبری انسان شایسته در سطح جهانی است؛ چراکه یکی از پیام های انتظار حاکمیت انسان با مدیریت جهانی و در مقیاس جهانی می باشد که این رهبری الهی بر پایه سنت‌های الهی بسترسازی تحولات جهانی را فراهم می سازد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید به جای فرهنگ نشانه ها، فرهنگ و سنت های الهی را در مهدویت ترویج کنیم اظهار داشت: مسئله ظهور یک سنت الهی است و بسترسازی آن بر پایه سنت های الهی صورت می پذیرد؛ همان سنت هدایت، رحمت، اختیار، تغییر سرنوشت جهانی بر پایه اراده بشریت، سنت الهی تلاش برای ساخت جامعه برمدار ایمان و عمل صالح برای تحقق خلافت الهی و حکومت انسان صالح که خداوند وعده آن را در قرآن کریم داده است.

وی در ادامه افزود: تحول جهانی فرهنگی، زیرساخت تحول جهانی سیاسی و اجتماعی است و تحول جهانی سیاسی و اجتماعی، زیرساخت امنیت فراگیر جهانی می باشد که امنیت فراگیر جهانی نیز بسترساز تحقق اهداف نهایی خلقت، عبادت و تحقق کرامت انسان را به دنبال دارد.

«بحران مدیریت جهانی» بزرگ ترین و چالشی ترین‌ بحران انسان معاصر

خودسازی، اساس تمدن سازی است

آیت الله کعبی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر ضرورت خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی بیان داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را مطرح می کنند به این خاطر است که خودسازی و جامعه پردازی پایه و اساس تمدن سازی می‌باشد و این مسائل، همان مقدمات ظهور است که ما باید در این راستا تلاش و کوشش کنیم تا خود را براساس سنت های الهی خودسازی و تربیت کنیم.

نماينده مجلس خبرگان رهبري زیرساخت پیشرفت فرهنگ را زیرساخت عدالت و تحول در منابع انسانی و زیرساخت مدیریت جهانی را ساخت انسان دانست و خاطرنشان کرد: ساخت انسان با ساخت ساختمان بسیار متفاوت است و انسان با تنوع فرهنگی و اجتماعی، عقلی و فرهنگی، روحی و عاطفی، ساختاری متفاوت دارد.

وی در ادامه افزود: این تنها انسان کامل است که می تواند برای ساخت انسان، فصل الخطاب باشد و چند مدل برای انسان سازی وجود دارد که مدل اول این است که از خدا به انسان برسیم و مدل دوم، انسان شناسی و مدل سوم، امام شناسی است و اگر خلأها و بحران ها را بشناسیم و احساس کنیم که جهان تشنه انسان کامل و نیازمند امام است و بدون امام، مشکلات آن حل نمی شود، این گامی مهم برای ایمان سازی است و قطعا جامعه به اندازه شناخت امام زمان، به همان اندازه از لحاظ معنوی و ایمانی متحول خواهد شد.

آیت الله کعبی با اشاره به فرارسیدن سی و چهارمین سالگرد امام راحل اظهار داشت: امام راحل توانست تحول معنوی بزرگی در ایران ایجاد کرده و دلها را متحول کند و شناخت امام راحل سبب جذب قلوب و بیشتر شدن ایمان و معنویت در مردم جامعه شد؛ چراکه ایشان فقیهی است که منتظر امام زمان(عج) است و به میزانی که جامعه امام زمان خود را شناخته و با آن مرتبط شود، جهان بشریت بر پایه فطرت متحول می شود.

وی در ادامه افزود: امام راحل فرهنگ انتظار انزوا گرایانه، متحجرانه و منفعلانه را به فرهنگ انتظار فعال، روزآمد، حرکت بخش، الهام بخش، امیدآفرین و مسئولیت ساز مبدل کرد؛ فرهنگ انتظاری که در دل آن تحول جهانی، قدرت جهانی و حل مشکلات جهانی وجود دارد و صلح و امنیت پایدار براساس عدالت، تنها در سایه حاکمیت الهی و ضمانت اجرای مدیریت رهبری الهی در مقیاس جهانی محقق خواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان بیان داشت: باید جشنواره های مهدویت بر پایه معرفت، توسل و ایجاد فرهنگ جهانی امام زمان(عج) باشد که الحمدلله در پایان سال ۱۴۰۱ سند توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار رونمایی شد و امروز از یک سند جامع در زمینه مهدویت برخوردار هستیم که باید از ظرفیت جمکران نیز برای توسعه فرهنگ انتظار در سطح ملی و جهانی استفاده شود.

ارسال نظرات