۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۷۳۵۲۴۹
دغدغه فعالان رسانه درباره حجاب؛

خانی: لزوم ورود حوزه علمیه خواهران در مسئله حجاب + فیلم

خانی: لزوم ورود حوزه علمیه خواهران در مسئله حجاب + فیلم
مسئول سازماندهی و شبکه سازی دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران ورود حوزه علمیه خواهران در بحث حجاب و ارائه راهکار برای مسائل فرهنگی را لازم دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نقش نهادهای فرهنگی در برطرف کردن مشکلات و ناهنجاری‌های فرهنگی در جامعه بر کسی پوشیده نیست، اگر نهادهای متولی فرهنگ وظیفه خود را یه خوبی انجام دهند، شاهد بسیار از ناهنجاری‌های فرهنگی در سطح جامعه نخواهیم بود.

باید دانسته شود که مردم هم در این زمینه نقشی اساسی دارند و هیچ کاری بدون حمایت و پشتیبانی مردمی به نتیجه مطلوب نمی‌رسد، رسانه‌ها می‌توانند با نشان دادن مطالبات و خواسته‌های مردمی از مسئولین فرهنگی و پیگیری مطالبات آنها نقشی موثر در پیشیرد برنامه‌های فرهنگی داشته باشد، از اینرو خانم زهرا خانی مسئول سازماندهی و شبکه سازی دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران در نشست «ید واحده فعالان رسانه‌ای حوزوی جریان انقلاب» به بیان نظرات، پیشنهادات و راهکارهای پرداخت که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید:

لزوم ورود حوزه علمیه خواهران در مسئله حجاب

خانم خانی ضمن تاکید بر اینکه انتظار می‌رود مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در بحث حجاب و عفاف ورود کند و به نحو احسن به فعالیت بپردازد، ابراز کرد: حوزه علمیه خواهران باید به عنوان یک نهاد علمی- فرهنگی راهگشای مسائل حجاب در سطح جامعه باشد.

مسئول سازماندهی و شبکه سازی دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه اظهار داشت: اگر دولت بین امام و امت قرار نگیرد و بین آنها  فاصله ایجاد نکند، با اتحاد و همبستگی بین ارکان نظام، کارهای فرهنگی خوبی را می‌تواند انجام داد.

نقش مقبولیت مردم در کارهای فرهنگی!

خانم خانی شرط موفقیت کار فرهنگی را مقبولیت مردمی دانست و خاطرنشان کرد: سلام فرمانده یک نمونه از کارهای فرهنگی موفق بود و با اینکه ممکن است از نظر فنی در موسیقی و شعر ایراد داشته باشد ولی در دل‌های مردم جای گرفت و به عنوان یک الگویی موفق در کارهای فرهنگی معرفی شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در جلسه‌ای مطرح شد که دولت نباید در مسائل حجاب ورود پیدا کند، گفت: اگر منظور از این دیدگاه این باشد که مطالبه‌گری از دل مردم آغاز شود و مسئولین و دولت هم پشتیبانی کند، تمام مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

لزوم ورود حوزه علمیه خواهران در مسئله حجاب

مسئول سازماندهی و شبکه سازی دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه عنوان کرد: تاریخ نشان داده که اگر مردم در همه مسائل نظام در میدان حضور داشته باشند و مسائل اصلی را مطالبه کنند، مسائل فرعی نیز اصلاح می‌شود.

خانم خانی اضافه کرد: مردم اگر در تمام مشکلات اقتصادی، فرهنگی با ارائه راهکارها و پیشنهادات مطالبه‌گری داشته باشند و در کف میدان حضور داشته باشد و منتظر اقدامات دولت نباشند، قطعا کارها درست خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) خوب مردم را شناخت و توانست به صورت تشکیلاتی و شبکه‌ای توسط همین مردم که بسیاری از آنها سواد زیادی نداشتند دولتی را جابجا و انقلابی کند، عنوان کرد: اگر مردم منتظر نباشند که دولت برای آنها تصمیم بگیرد و سکوت نکنند و برای برطرف کردن مشکلات جامعه تلاش کنند، مشکلات برطرف می‌شود.

خانم خانی وظیفه رسانه را نشان دادن مطالبات مردمی و منتقل کردن آن به دولت دانست و گفت: رسانه به عنوان ابزاری است که در هر جایگاه سیاسی، اقتصادی یا فرهنگی حضور داشته، قدرت خود را نشان می‌دهد.

تعداد بازدید : 10
ارسال نظرات