۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۷۳۴۲۴۴
دبیر تشکل اساتید حوزه علمیه در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

بیانیه مجمع محققین؛ تکمیل کننده پازل براندازی/ مخالف رأی مردم در ۸۸، موافق رفراندوم در ۱۴۰۲!

بیانیه مجمع محققین؛ تکمیل کننده پازل براندازی/ مخالف رأی مردم در ۸۸، موافق رفراندوم در ۱۴۰۲!
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی با بیان این که بیانیه مجمع محققین و مدرسین تکمیل کننده پازل براندازی دشمنان انقلاب اسلامی است، این بیانیه را بال علمی براندازی و اغتشاشات عملی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی دبیر تشکل اساتید حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به صدور بیانیه مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: در بیانیه گروهی که منتسب به مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم است، ایرادهای بسیار فراوانی وجود دارد.

وی در ادامه افزود: اولین ایراد این بیانیه این است که این افراد، خود را به عنوان مدرسین حوزه علمیه قم مطرح می کنند؛ درحالی که ما آشنایی کامل داریم که اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم ۱۸۰۰ نفر می باشند که اگر با اساتید مراکز تخصصی احتساب شود، تعداد اساتید به ۳ هزار نفر خواهد رسید که این تعداد از بیانیه دهندگان، اقلِ اقلِین محسوب می شوند و اکثریت اساتید پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی، مدافع ارزش های اسلامی و الهی، مدافع خون شهدا، منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.

دبیر تشکل اساتید حوزه علمیه قم با بیان اینکه اقتضای آزادی بیان این است که انتقاداتی هم باشد اظهار داشت: هرچند مقتضای آزادی بیان این است که انتقاداتی نیز وجود داشته باشد؛ اما نباید انتقاد به گونه‌ای باشد که ریشه های حاکمیتی را سست کند؛ این گونه حرف ها واقعاً بی ثبات کننده بوده‌ و آرامش و جوّ عمومی جامعه را به هم می ریزد.

وی در ادامه افزود: الحمدالله امروزه از جهت دیپلماسی در حالت خوبی هستیم و دولت قبل حتی نتوانست ارتباط با عربستان سعودی برقرار کند؛ اما امروز رئیس جمهور ایران بعد از ۱۲ - ۱۳ سال به سوریه سفر کرده و به مساحت هشت کیلومتر از رییس‌جمهور کشور ما استقبال کردند که این امر نشانگر این است که ما در جهان منزوی نیستیم و‌ آمریکا روز به روز در انزوا قرار گرفته و افول می کند؛ چنانکه در ملاقاتی که وزیر جنگ صهیونیستی با وزیر دفاع یونان داشته، این گونه گفته است که سفر رئیس جمهور ایران به سوریه استثنائی می‌باشد که نگران کننده برای ما، اروپا و همه جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی با اشاره به اینکه امروزه زبان دیپلماسی به نفع ایران است خاطرنشان کرد: اگر این افراد واقعاً زبان دنیا را می شناسند، قطعاً باید بدانند که زبان دیپلماسی در زمان حاضر به نفع ایران است و اینکه این افراد در بیانیه خود به ماده ۹۵ قانون اساسی -که مسئله رفراندوم را مطرح می‌کند- اشاره می کنند و بحث همه پرسی را مطرح می کنند، یک حالت استثنایی پیش بینی شده در قانون اساسی کشور است که در موارد خاصی که کشور در بحران و بن بست قرار گرفته باشد، رفراندوم مورد استفاده قرار می گیرد که البته این نیز به شرط تقاضای عمومی مردم و فرمان رهبری معظم می باشد.

وی در ادامه افزود: آیا این افراد مدعی هستند که مردم تقاضای رفراندوم دارند؟ و آیا آن بحران و بن بستی که دلیلِ تعیین راهکار رفراندوم در قانون اساسی کشور است، امروزه وجود دارد؟ آیا همه مردم با نظام نیستند؛ و حال آنکه مردم خلاف آن را در عرصه ها نشان داده اند.

دبیر تشکل اساتید حوزه علمیه قم بیان داشت: این بیانیه تکمیل کننده پازل براندازی است و می توان گفت که این بیانیه، بال علمی براندازی و اغتشاشات عملی است که هردوی آن طراحی خارجی است؛ چراکه استکبار و دشمنان نظام اسلامی به صراحت گفتند که باوجود این اغتشاشات، دیگر ما نیازی به برجام نداریم؛ یعنی آنان خود را نزدیک به براندازی نظام اسلامی می‌دیدند و چون برای رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند، دست به صدور بیانیه هایی زدند که به وسیله آن به همان سمت و سو حرکت کرده و مردم را با بهانه رفراندوم به پای کار آورند تا اهداف استکبار و منافع آنان به دست آید.

وی در ادامه با بیان این که هدف دشمنان انقلاب اسلامی از اغتشاشات، جدایی ملت ایران از اسلام، انقلاب و رهبر انقلاب بود افزود: هدف دشمنان نظام ایران اسلامی ایجاد فاصله ملت ایران با اسلام و رهبری معظم انقلاب بود؛ اما مردم ما کاملاً برعکس این خواسته، جواب دشمنان را دادند و وقتی تعداد اندکی از مردم ایران در جایی جمع شده و اعمال شرم آور براندازانه انجام می دهند، دشمنان انقلاب اسلامی این مسئله را در بوق و کرنا می کنند که ملت و مردم ایران مخالف نظام اسلامی و انقلاب هستند؛ درحالی که مردم ایران اسلامی با حضور خود در صحنه های مختلف، جواب رد دندان شکنی به اغتشاشات و خواسته دشمنان داند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی خاطرنشان کرد: اینگونه بیانیه دادن ها، آب در هاون کوبیدن، سرویس دهی به دشمن و دشمن شاد کن است و کسانی که ادعای فهم سیاسی و قدرت تحلیل داشته و خود را از صاحبان عقول در حوزه می‌دانند، چگونه است که مسائل آشکار جهان امروز و وضعیت ایران اسلامی در عصر حاضر را نمی دانند؛ درحالی که مردم ما خوب می دانند چه کسی دلسوز نظام است و ساده گرفتن فهم و شعور مردم، ساده‌لوحی است.

دبیر تشکل اساتید حوزه علمیه قم ابراز کرد: بیانیه دهنده گان - چنانکه برخی از خودی های آنان نیز به آن اعتراف دارند - افراطیونی هستند که بدترین کارها را در ابتدای انقلاب انجام داده و یا دستور به انجام می دادند و این افراد، همان کسانی هستند که در سال ۱۳۸۸ آراء مردم را نادیده گرفته و امروزه حرف از رفراندوم و همه پرسی می زنند؛ درحالی که باید از آنان پرسش کرد که مگر آراء ۲۴ میلیونی مردم در سال ۸۸ رفراندوم نبود؟ و مگر حضور گسترده مردم در راهپیمایی ها، تشییع پیکرهای شهدا و حضور همیشه پرشکوه آنان در عرصه های گوناگون رفراندوم حساب نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی در پایان اظهار داشت: امروزه این افراد نگران به قدرت رسیدن خود هستند و ترس این دارند که مبادا دیگر نتوانند اعتبارات مختلف و هنگفت اعتباری و ریاستی را به دست گیرند و به همین خاطر در صدد سوء استفاده از مردم بوده و می‌خواهند با شعارهای دروغ و توخالی با کمک و همراهی دشمنان خارجی، انقلاب های مخملی و رنگین ایجاد کنند و همای سعادت، ریاست، قدرت و ثروت را در آغوش گیرند و این که بسیاری علما به این بیانیه ها جواب نمی دهند به این خاطر است که این بیانیه ها را قابل اعتنا نمی دانند و این افراد در حوزه اعتباری ندارند.

ارسال نظرات