۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۷۲۹۴۵۱

حاشیه نگاری رسا از حضور تماشایی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در مشهد مقدس

حاشیه نگاری رسا از حضور تماشایی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در مشهد مقدس
همه نیامدند! همه بودند! ۴۴ سال است که هستند و خواهند بود چرا که اراده خدا چنین بوده و یدالله فوق ایدیهم بارها در مصاف دشمن این را ثابت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، همه نیامدند! همه بودند! ۴۴ سال است که هستند و خواهند بود چرا که اراده خدا چنین بوده و یدالله فوق ایدیهم بارها در مصاف دشمن این را ثابت کرده است. از فریاد الله اکبر و دست های خالی در مقابل رژیم سفاک پهلوی تا جنگی ۸ ساله و تمام عیار با دنیا گرفته تا امدادهای غیبی همچون صحرای طبس... همه از نشانه های اراده ای قوی بر ماندگاری انقلاب مستضعفان است. مردم همیشه بودند و هستند که این چنین دشمن در مقابل نظام جمهوری اسلامی خوار و زبون شده است. با پای دل و اعتقاد و دین و مذهبشان یاری گر انقلاب بودند از این رو توطئه های دشمن اگرچه زخم بر پیکر این انقلاب و احوال مردمش زده اما نتوانسته این سرو پرثمر از خون شهیدان که پر توان شده را براندازد.

زن زندگی آزادی

شعار پوچ آخرین فتنه دشمن زن، زندگی و آزادی بود که امروز زنان مسلمان و با حیای میهن اسلامی در یکی از سردترین روزهای سال با حضور گرم خود و خانواده هایشان، زن زندگی را که آزادی از بند طمعِ نگاه و فکر شیطانی مادی گرایان بی دین و مذهب را قدر می داند به فریادی رسا و شیوا معنا بخشید و بر پیکره خصم دون مایه لرزه انداختند. گوشه گوشه ی میهنم بهار انقلاب را به سبزی پرچمی که به خون شهیدان سپید سیرت و پاک طینت سرخ شده، جشن گرفته و با فریادهای دشمن شکن شادی خود از شکست دشمن و پیروزی انقلاب را برهمگان آشکار ساختند.

در روزهایی که دشمنان بدخواه میهنم در خیابان هایشان با مردم به ستوه آمده از کجروی ها و نادرستی و ظلم و پستی زدوخورد دارند مردم ایران به نشانه حمایت از انقلابشان پای به خیابان گذاشته و اراده خویش از این حضور با شکوه و عزتمند و قدرت آفرین را در مقابل چشم دنیا و دوست و دشمن به نمایش گذاشتند.

عمل مردم و فعل مسولان!

آنچه دشمن را بر توطئه و دشمنی و شرارت علیه این نظام مردمی حریص می کند کم و کاستی های بر آمده از فعل غلط یا ترک فعل صحیح برخی مسولان و متصدیان این امور است که اگر با نظر خوش بینی آن را حاصل نفوذ و یا خیانت ندانیم، قطعا عاملش سستی و ناتوانی، کسالت و فرسودگی برخی مدیران خسته و بی انگیزه می دانیم که جای مدیران جوان و پرتوان انقلابی را اشغال کرده و سرعت پیشرفت و توسعه کشور را در مسیر سنگلاخ و پر دست انداز تصمیمات نادرستشان کم کرده و به زندگی و معیشت مردم تلاطم های سخت وارد کرده اند.

در مقابل آنچه دشمن را نا امید و خرد می کند حضور با بصیرت و شکوهمند مردم در حمایت از نظام است که در جای جای پیکره زخم رسیده از خصم به میدان آمده و تیمار آن را به بهترین شکل انجام می دهد.

حاشیه های زیبای راهپیمایی

نگارش عظمت این راهپیمایی و حاشیه های شیرین آن مثنوی ها می طلبد که می توان روزها از آن سخن گفت و شنید؛ اما در این مجال اندک، هرگز نگنجد.. زین رو به مختصری از مصادیق آن بسنده می کنم.

سرود جمهوری اسلامی

وقتی سرود جمهوری اسلامی یکصدا به آوای جمعیت طنین انداز شد غرور زخم برداشته از دشمنی ها و توطئه و اغتشاشات اخیر در میهنم التیام یافته و اشک شوق و لبخند مردمم قوت قلبی شد برای اراده ای استوار در روزهای پیش روی نظام استوار بر اسلامی که در عرصه های مختلف دشمن را به عقب رانده و قدرت مردمی خویش را بر آنها دیکته کرده است.

سلام فرمانده

وقتی سرود زیبای سلام فرمانده با صدایی رسا از حلقوم پاک کودکان دهه نودی و نوجوان دهه هشتادی در کنار جوانان دهه هفتادی همراه فریاد دیگر نسل های انقلاب شد، دریافتم دعای حجت حق، صاحب الزمان، بقیه الله الاعظم پشت این مردم و انقلاب است که این چنین او را از ته دل فریاد می زنند.

عمل به علم و سخن

منظره حضور عالمی ۸۰ و اندی ساله با عصا در بارش نم نم برف و سوز سرمای زمستان من را بیشتر به وجد آورد وقتی که چندقدمی با او همراه شدم و دلیل حضورش را پرسیدم! آیت الله اشرفی شاهرودی در حالی که از من خواست دستش را بگیرم برای اینکه کمی بتواند قدم بزند گفت من آمدم برای آنکه به گفته خویش عمل کنم از مردم خواستم برای حمایت از نظام و انقلاب در برابر دشمن به میدان بیایند و اینک خود نیز آمدم تا به وظیفه خویش عمل کنم... او هم از حضور باشکوه و جمعیت بسیار خرسند بود و برای سربلندی اسلام و خواری دشمنان دعاگویان در میان مردم قدم می زد.

پرچم و عمامه!

پرچم کوچکی که یک روحانی غیر ایرانی همچون پره کلاهخود بر عمامه خویش استوار کرده بود صحنه ای جالب توجه برای همگان بود که او بی توجه مسیرخویش را ادامه می داد. شاید می خواست بگوید که این پرچم سه رنگ ایران بر روی سر همگان از دلدادگان به دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی از هر قشر و کشوری جا دارد.

هیجان زائر عراقی

پس از آن بود که زائری عراقی را دیدم که با صدای رسا در میان جمعیت از حضور باشکوه مردم به زبان خویش سخن می گفت و با هیجان بسیار، این حصور گسترده و شور و شوق مردمی را تحسین می کرد درحالی که همسرش از او فیلم می گرفت.

ساندیس نگیریم آروم نمی گیگیریم!

گوشه ای از این همایش عظیم و میلیونی صدای خنده جوانان دهه هشتادی بود که جلب توجه می کرد به آنها که نزدیک شدم دیدم گِرد روحانی جوان در حال اتصال به موج جمعیت به طنز سخن از ساندیس را طعنه به دشمن می زنند و می گویند تا ساندیس نگیریم آروم نمی گیگیریم!

طلیعه ظهور

حاشیه ها بسیار و مجال اندک، سخن کوتاه کنم از این همه عزت و غروری که از حضور میلیونی مردم با غیرت و با شرف در حمایت از نظام و جمهوری اسلامی ایران دیدم و فراموشم نخواهد شد. امید است که مسولان و مدیران نیز این حماسه را قدردانسته و قدمی در راه گشایش امور مردم و آسایش و زندگی آنها بردارند. دعا می کنم این انقلاب که طلیعه ظهور غایب از نظرهاست به قیام او متصل شده تا ایشان جهان را پر از عدل و داد کرده و پرچم کامل ترین دین خدا یعنی اسلام را در دنیای پر از ظلم و سیاهی به نور خویش برافراشته سازد./۹۳۳/

جواد رستمی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
بسیار عالی...
1
0