۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۷۲۹۰۷۲
استاد حوزه و دانشگاه:

تولد امیرمومنان در کعبه نشانه سرمایه گذاری برای تداوم رسالت و نبوت بود

تولد امیرمومنان در کعبه نشانه سرمایه گذاری برای تداوم رسالت و نبوت بود
اصفهان- حجت الاسلام صنعتکار گفت: تولد امیرمومنان(ع) در کعبه و خانه خدا یکی از نشانه‌ها وسرمایه گزاری خداوند برای تداوم رسالت و نبوت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسن صنعتکار در محفل قرانی مسجد مهدیه روستای جزه با تبریک ماه رجب و اعیاد این ماه و تسلیت سالروز شهادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س)، گفت: تولد امیرمومنان (ع) در کعبه و خانه خدا یکی از نشانه‌ها و سرمایه گزاری خداوند برای تداوم رسالت و نبوت بود.

وی افزود: حادثه عجیب شکاف دیوار کعبه و همچنین ورود فاطمه بنت اسد با آن وضعیت سخت بارداری طی سه روز برای این بود که مردم از تولد مولود کعبه باخبر شوند و تا ابد در ذهنشان ثبت و ضبط شود که مولود کعبه یک فرد عادی ومعمولی نیست.

حجت الاسلام صنعتکار ادامه داد: خدا برخلاف داستان حضرت مریم که از محراب او را بیرون کرد، امیرمومنان (ع) را در خانه خدا متولد کرد تا درس عبرت ونشانه‌ای برای مردم باشد تا درغدیر خم زمانیکه پیامبر به اذن الله دست او را به عنوان جانشین بالا برد دیگر برای هیچ کس شک و تردید و سؤال نباشد و همه از ولایت تبعیت کنند، اما اینگونه نشد.

وی افزود: خواص بی بصیرت در فرایند انتقال رسالت به امامت انحراف ایجاد کردند و مردم را از ولایت مطلقه جامعه دور و اجتهاد در برابر نص کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز اشاره کرد و یادآور شد: برخی انقلابیون سرسخت و همراه پیامبر بعد از یک دهه حاضر نشدند از پیامبر تمکین کنند و در راه رسیدن اسلام نبوی به اسلام علوی بدعت و انحراف ایجاد کردند.

حجت الاسلام صنعتکار افزود: جریانی که در راه رسیدن اسلام نبوی به اسلام علوی بدعت و انحراف ایجاد کردند امروز نظریه گذر از جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را مطرح می‌کنند، از این رو ملت ایران باید شکرگزار نعمت رهبری امامین انقلاب باشند.

وی با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که ملت ایران بهترین مردم تاریخ هستند، گفت: پیامبراکرم را از مکه به مدینه دعوت کردند و حکومت اسلامی تشکیل دادند، اما بعد از ۱۰ سال تغییر موضع دادند و زیر بار حکومت اسلامی رسول خدا نرفتند، اما ملت ایران بعد از ۱۰ سال از حکومت امام راحل با رهبری امام خامنه‌ای میثاق بستند و همه ساله دهه فجر با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن پایه‌های نظام اسلامی ایران را بیش از گذشته محکم استوار کردند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات