۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۷۲۵۶۳۰
معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا:

توسعه رشته‌های تحصیلی در دستور کار جامعه الزهرا است

توسعه رشته‌های تحصیلی در دستور کار جامعه الزهرا است
خانم یوسفی گفت: توسعه رشته‌های تحصیلی در سال های گذشته مورد توجه بوده است و تلاش ما این است که بر رشته های تحصیلی جامعه الزهرا(س) افزوده شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم افتخار یوسفی در نشست خبری آغاز پذیرش و ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ جامعه الزهرا(س) که صبح امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت این نهاد حوزوی برگزار شد، با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) می تواند بهترین الگو برای بانوان باشد اظهار داشت: وقتی حضرت زهرا علیهاالسلام برای وجود معصوم، الگوی نیکویی است، قطعا برای تمام انسان‌ها اعم از زن  مرد الگویی است که به این بانوی گرامی اقتدا کند و امید است ما هم رهرو راه آن حضرت باشیم و در خانه ای که مزین به نام حضرت زهرا علیهاالسلام است، به گونه ای عمل کنیم که مورد رضایت حضرت باشند.

وی در ادامه افزود: قریب به چهل سال است که در مدرسه جامعه الزهرا(س) دوره های آموزشی را برگزار کردیم و در این طول سال ها توانسته ایم بانوان فاضلی را تربیت کرده و تحویل جامعه دهیم.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا(س) ابراز کرد: بحمدالله دستاوردهای بسیاری در زمینه آموزش و تعلیم و تربیت در مدرسه جامعه الزهرا(س) داشته و در مقاطع گوناگون از بانوان محترم پذیرش داریم و پذیرش طلاب تنها منحصر به فارغ التحصیلان جامعه الزهرا(س) نبوده و از فارغ التحصیلان حوزه‌های دیگر نیز پذیرش به عمل می‌آید.

وی در ادامه افزود: برنامه‌های ویژه‌ای را برای آموزش نخبگان و استعدادهای برتر در نظر گرفته ایم و در این مدرسه تقویت کار ویژه آموزشی را دنبال می کنیم که طلاب می توانند علاوه بر تحصیل، در کارگروه‌های ویژه و مختلف آموزشی پژوهشی و دیگر کار ویژه ها شرکت کنند تا در آینده بتوانند با توانمندی‌های بیشتری در عرصه ها نقش آفرینی کنند.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا(س) اظهار داشت: دوره های تربیت مدرس، مبلّغ و مترجم دوره هایی است که طلاب می توانند در این دوره ها شرکت کرده و از توانمندی های لازم برخوردار شوند تا در انجام رسالت های طلبگی خود از این دوره ها بهره گیرند.

وی در ادامه افزود: توسعه رشته‌های تحصیلی در سال های گذشته مورد توجه بوده است و تلاش ما این است که بر رشته جامعه الزهرا(س) افزوده شود و درصدد هستیم تا رشته‌های دیگر را نیز که مورد تقاضای محصلین است در این مدرسه بیفزاییم.

یوسفی خاطرنشان کرد: مدرسه جامعه الزهرا(س) عنایت ویژه‌ای به مباحث اخلاقی و تربیت طلاب علوم دینی دارد و با گذراندن دوره های مختلف و با اجرای طرح های گوناگون در تلاش هست تا فارغ التحصیلان این مدرسه علاوه بر عالم بودن، از مهارت های کافی اخلاقی نیز بهره مند باشند تا نقش آفرینی موثری در عرصه ها داشته ایفا کنند.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا(س) در ادامه با اشاره به امکانات مختلف جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، خاطرنشان کرد: فعالیت کتابخانه، انجمن‌های علمی، دوره‌های مختلف پژوهشی در پژوهشگاه مطالعات اسلامی از جمله بسترهای مناسب برای فعالیت‌های طلاب هستند.

ارسال نظرات